۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۳۰۲۰۲
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(44)

منبر؛ نماد پیشتازی جهان اسلام در ظهور رسانه‌های اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام دانشگاه امیر المومنین(ع) با بیان این که رسانه یکی از ایدئولوژی های جهان شیعه است و اولین مبتکر رسانه در جهان شیعه محسوب می‌شود، گفت: هیچ کس نمی تواند منکر اهمیت نقش رسانه در زندگی بشر شود چرا که همانطور که ما در قصص های قرآنی می بینیم به اهمیت خبر اشارات زیادی شده است.
حجت الاسلام علي نژاد، قائم مقام دانشگاه اميرالمؤمنين حضور پررنگ روحانيت در نمايشگاه مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام پیمان علی نژاد، قانم مقام دانشگاه امیر المومنین(ع)، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه تخصصی مطبوعات و رسانه ها  با بیان این که  رسانه اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: رسول گرامی اسلام در ابتدای آن که خداوند متعال امر فرمود که دعوتت را علنی اعلام کن حضرت به بالای بلندی می رود و می فرماید که ای مردم اگر من به شما خبری بدهم که دشمن در پشت این کوه بلند در کمین شما است باور می کنید. از این رو تصدیق مردم بر اهمیت خدمت صادقانه رسانه ها در تأثیرگذاری هدف رسانه اشاره زیادی دارد.

وی با بیان این که رسانه یکی از ایدئولوژی‌های جهان شیعه است و اولین مبتکر رسانه در جهان شیعه محسوب می شود، گفت: هیچ کس نمی تواند منکر اهمیت نقش رسانه در زندگی بشر شود چرا که همان گونه که ما در قصص های قرآنی می بینیم به اهمیت خبر اشارات زیادی شده است، مانند داستان حضرت سلیمان که خبر صدق یک پرنده موجب هدایت شهری به سوی حقیقت می شود و این خبر سبب تعالی علمی اهل آن شهر قرار می گیرد.

حجت الاسلام  علی نژاد ضمن ابراز این که روزنامه و خبرگزاری و تمام رسانه‌های موجود ابزارهایی برای بیان اخبار و اهداف هستند، گفت: فقط اینها رسانه نیستند بلکه رسانه یک مقوله عام هست و ما نباید رسانه را در این ابزار خبری محدود کنیم چرا که رسانه و نقش آن بی بدلیل است.

وی همچنین با ابراز این که بسیاری از خیانت‌های‌ کشورهای عربی رسانه ای نمی شود چرا که رسانه آزادی نداریم و هر رسانه ای که ما نگاه می کنیم می بینیم که دست های قدرت پشت این رسانه ها قرار دارد، گفت: این رسانه ها درست در مقابل نظام اسلامی قرار گرفته اند چرا که امام خمینی(ره) نسبت به رسانه در امت اسلامی می‌فرماید که رسانه دانشگاه بزرگ عمومی است.

وی  ادامه داد: رسانه های تخصصی ما باید وارد عرصه شوند چرا که ما در دین مبین اسلام منابع عظیمی برای مطرح کردن تفکر و ایدئولوژی اسلامی خود داریم.

قائم مقام دانشگاه امیر المومنین با اشاره به این که حضور در رسانه های تخصصی اسلامی یک جهاد است و این همان جنگی است که امام خامنه ای به آن اشاره کرده‌اند، گفت: رسانه‌های غربی با توان جهانی خود که تمام جهان کفر را علیه اسلام بسیج کرده اند وارد صحنه شده و با ابداع ابزارهای جدید رسانه‌ای به دنبال نابودی اسلام هستند؛ از این رو لازم است که با حضور خود در این جهاد این ابزار را در راستای حفظ و ارتقای جهان اسلام به کار گیریم.

وی همچنین با اشاره به این که اسلام دین آیات روشن است و همین آیات روشن نشان از جهان بینی اسلام در جهان رسانه ها است، گفت: امروز نیز نشانه‌هایی روشن و آشکار برای گم نشدن در این فضای غبار آلود وجود دارد که توجه دقیق به آن موجب بصیرت همگانی می‌شود./968/پ200/س

 

ارسال نظرات