۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۲۹۹۷۰
رییس همایش ملی سیره علوی در لرستان خبرداد؛

30 آبان؛ آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش سیره علوی

خبرگزاری رسا ـ رییس همایش ملی سیره علوی در لرستان گفت: مهلت ارسال آثار و مقالات با موضوعات تعیین شده، به دبیرخانه همایش سیره علوی در این استان، تا 30 آبان ماه جاری است.
اعلام فراخوان

سیدعلی‌نادر دهقانی، رییس همایش ملی سیره علوی در لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تشکر از استقبال پژوهشگران و مراکز پژوهشی در ارسال آثار به دبیرخانه همایش سیره علوی در لرستان، بیان داشت: ارسال مقالات تا 30 آبان ماه جاری امکان پذیر است.

وی با بیان این که ششمین همایش سیره علوی در سه بخش فرهنگ، اقتصاد و مدیریت و سیاست برگزار میشود، افزود: این همایش ملی در راستای تبیین و ترویج سیره گهربار حضرت علی(ع) در استان لرستان برگزار می شود.

رییس همایش ملی سیره علوی در لرستان افزود: آرمان و اهداف نظام اقتصادی در سیره علوی(ع)، برنامه و شیوه‌های اصلاح نظام اقتصادی، برنامه و راهبردهای استقرار و گسترش تأمین اجتماعی، عدالت اقتصادی در سیره امام علی(ع)، جایگاه و اهمیت بیت‌المال و سرمایه ملی در سیره علوی، از مهم ترین موضوعات در بخش اقتصاد است.

وی تصریح کرد: بازسازی اعتماد عمومی در پرداخت تکالیف مالی، نفی و منع اشرافی گری اقتصادی در سیره امام علی(ع)، فساد اقتصادی با تأکید بر شناخت مؤلفه‌ها و مدیریت فساد از دیدگاه امام علی(ع)، زمینه‌ها، مبانی و الزامات رشد اقتصادی در سیره علوی(ع) از دیگر موضوعات بخش اقتصاد است.

دهقانی با اشاره به مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش ملی سیره علوی در لرستان، یادآور شد: تببین فرهنگ نقد و انتقادپذیری از نگاه امام علی(ع)، ارزش و ضدارزش از منظر امام علی(ع)، فرهنگ دانش‌پژوهی و توانمندسازی جامعه در سیره امام علی(ع) از جمله موضوعات مقالات ارسالی است.

وی سبک زندگی اسلامی و مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی در سیره امام علی(ع) را از دیگر محورهای مقالات ارسالی بیان کرد.

دهقانی با اشاره به موضوعات بخش مدیریت و سیاست گفت: مبانی و شاخصه‌های نظام مدیریت اداری در سیره امام علی(ع)، مدیریت بحران در سیره امام علی(ع)، شاخصه‌های مدیران و کارگزاران شایسته از نظر امام علی(ع)، حقوق متقابل حاکمیت و مردم در سیره علوی، الگوهای تجلی مشارکت مردمی در حکومت امام علی(ع)، الگوسازی مدیریت جهادی بر مبنای اندیشه در سیره امام علی(ع)، قانون‌گرایی و انضباط کاری در سیره حکومتی امام علی(ع)، تدبیرگرایی، اعتدال و خردورزی در نظام مدیریتی امام علی(ع) اعلام شده است.

گفتنی است، ششمین همایش ملی سیره علوی، 11 دی‌ماه سال جاری در لرستان برگزار می شود.

گفتنی است، اساتید حوزه، دانشگاه، پژوهشگران و دانشجویان سراسر کشور جهت شرکت در این همایش ملی می‌توانند چکیده مقالات خویش را در محورهای تعیین شده، تا 30 آبان‌ماه جاری به دبیرخانه همایش واقع در جهاد دانشگاهی لرستان ارسال کنند./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات