۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۲۹۸۴۸
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(6)

آغاز به کار نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با سخنرانی رییس مجلس

خبرگزاری رسا ـ بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) رسما آغاز به کار کرد.
بيستمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها ساعتی پیش با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) رسما آغاز به کار کرد.

 

براساس این گزارش؛ در این مراسم علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخن پرداختند.

 

لاریجانی در سخنانی خواستار بیان مشکلات ملموس جامعه از سوی مطبوعات و رسانه‌ها شد و گفت: یکی از مشکلات جامعه مربوط به مسائل امنیت اجتماعی است که رسانه‌ها باید در این زمینه وارد عمل شوند.

 

رییس مجلس همچنین به موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت و بیان داشت: دولت قدم‌های نسبتا خوبی در این باره برداشته ولی با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.

 

وی افزود: اگر رسانه‌ها در تبیین اقتصاد مقاومتی وارد عمل شده و آن را برای مردم بیان کنند مسلما زمینه‌های خوبی در جامعه برای تحقق آن ایجاد می‌شود؛ اقتصاد مقاومتی با ابلاغ بخشنامه یا کار دولتی حل نمی‌شود بلکه در این زمینه نیاز به اراده ملی هستیم.

 

لاریجانی درباره مذاکرات هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در مسأله هسته‌ای راهی که دولت و 5+1 طی می‌کنند عقلایی است، البته در صورتی که در این زمینه به توافق مطلوب برسند.

 

رییس مجلس همچنین موضوعاتی همانند حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی سوریه و عراق برای مقابله با تروریست‌ها را مورد بررسی قرار داد.

 

لاریجانی در پایان با اشاره به مشکلات معیشتی خبرنگاران اظهار داشت: از دولت می‌خواهیم در این زمینه لایحه‌ای را برای تصویب به مجلس برای رفع بی ثباتی معیشتی اصحاب رسانه به مجلس ارائه دهد تا استرس و نگرانی معیشتی اصحاب رسانه برطرف شود.

 

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بخش دیگری از مراسم به تبیین شعار امسال نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها (‌رسانه، آزادی مسؤولانه) پرداخت و بیان داشت: این شعار بسیار هوشمندانه انتخاب شده است.

 

وی افزود: منظور از این شعار بیان مسائل و مطالب از سوی رسانه‌ها با رعایت قوانین عرفی و اخلاقی لازم است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که رسانه‌ها نماینده افکار عمومی جامعه هستند، تأکید کرد: برخی از رسانه‌ها به عنوان پیاده نظام یک جریان سیاسی خاصی حرکت می‌کنند و خود را نماینده افکار عمومی بیان می‌کنند./993/پ200/س

ارسال نظرات