۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۲۹۱۴۴
یک سازمان بین‎المللی دفاع از حقوق بشر اعلام کرد؛

اسرائیل باید به جرم ارتکاب جنایات جنگی در غزه محاکمه شود

خبرگزاری رسا ـ یک سازمان بین‎المللی دفاع از حقوق بشر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید به دلیل ارتکاب جنایت جنگی در جریان تهاجم نظامی به نوار غزه محاکمه شود.
غزه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان Euro-Mid Observer for Human Rights که یک سازمان بین‎المللی دفاع از حقوق بشر محسوب می شود اعلام کرد که رژیم اسرائیل باید به دلیل ارتکاب جنایت جنگی و استفاده از اسرای فلسطینی به عنوان "سپر انسانی" در جریان تهاجم نظامی به نوار غزه محاکمه شود.
 
سازمان Euro-Mid Observer for Human Rightss یک سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر است که در شهر ژنو سوئیس مستقر بوده و تمرکز اصلی آن بر روی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است.
 
احسان عادل، یکی از مشاوران حقوقی این سازمان که گزارشی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در طول تجاوز نظامی به نوار غزه منتشر کرده اعلام کرد: تحقیقات ما نشان می دهد که نیروهای اسرائیلی هم به شهروندان عادی حمله کرده و هم از اسرای فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده اند.  
 
در گزارش این سازمان در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه آمده است: طبق حقوق بین الملل، حملات نیروهای نظامی زمانی غیرقانونی محسوب می شوند که به سوی هدف نظامی مشخصی نبوده، تدابیر کافی برای محدود ساختن اثرات جانبی لحاظ نشده و تلاشی نیز برای تشخیص مردم عادی از نظامیان صورت نگرفته باشد.
 
در گزارش این سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر آمده است که نیروهای اسرائیلی "آزادانه و با اطلاع کافی" گروه زیادی از غیرنظامیان فلسطینی را در غزه هدف قرار داده اند.  
 
سازمان بین المللی Euro-Mid Observer for Human Rights همچنین "حداقل شش مورد" مستند از اقدامات نیروهای صهیونیستی در استفاده از اسرای فلسطینی به عنوان سپر انسانی در شهر خان یونس را در گزارش خود قید کرده است.
 
این سازمان مدافع حقوق بشر ادعای مقامات صهیونیستی مبنی بر استفاده مبارزان جریان مقاومت فلسطین از شهروندان عادی به عنوان سپر انسانی را نیز بی اساس خوانده است.  
 
گزارش سازمان بین المللی Euro-Mid Observer for Human Rights می افزاید: استفاده از سپر انسانی شکلی از جنایت و رفتار غیرانسانی بوده و تخطی آشکار از حقوق بین الملل و حقوق مربوط به جنایت جنگی است.
 
گفتنی است پیش از این نیز چندین نهاد بین المللی مدافع حقوق بشر مانند دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه متهم کرده بودند.
 
سازمان ملل متحد تخمین می زند که 400 هزار کودک فلسطینی به دلیل تاثیرات تجاوزهای نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در طول چند سال اخیر احتیاج به درمان روانپزشکی دارند./990/ب903/د
ارسال نظرات