۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۲۸۸۵۵
حجت الاسلام رفیعی:

کربلای اباعبدالله الحسین زیارتگاه و اردوگاه تمامی فضایل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی گفت: شخصیت امام حسین (ع) تنها مختص کشور اسلامی ما و مسلمانان جهان نیست، بلکه در جای جای جهان عاشقان و دلباختگانی از همه صنف و فرقه و مذهب وجود دارند.
حجت الاسلام رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، صبح جمعه در جمع عاشقان و عزاداران حسینی شهرستان اراک در مسجد سیدالشهدا (ع) (حصار) با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) و اصحاب و انصار و یاران با وفای ایشان به بیان شخصیت عظیم و کرامات اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت و گفت: شخصیت امام حسین (ع) تنها مختص کشور اسلامی ما و مسلمانان جهان نیست، بلکه در جای جای جهان عاشقان و دلباختگانی از همه صنف و فرقه و مذهب و... وجود دارند.

 

وی افزود: در این زمینه می توان به شخصیت هایی که نه مسلمان و نه شیعه هستند همچون آنتوان بارا اشاره کرد که در کتابش با نام ( الحسین فی الفکر المسیحی، امام حسین (ع) در اندیشه مسیحیان ) می پردازد و حتی قطعه ای شعر در مدح سیدالشهدا اباعبدالله الحسین (ع) با این مضمون می سراید: ( مسلمانان به دنبال سر بریده امام حسین (ع) می گردند، اما به آنها بگویید که حسین در قلب من است )، و در جایی به موضوع پیش آمده پیرامون کتاب خود می پردازد و می گوید: من این کتاب را در 3 نوبت به چاپ رسانیدم، اما هنگامی که به بازار کتاب مراجعه کردم شاهد این بودم که 20 چاپ از کتابم در بازار موجود است و این 17 چاپ مجدد بدون هماهنگی من انجام شده بود، اما به خود گفتم که عیبی ندارد چون این کتاب متعلق به من نیست و کما اینکه امام حسین (ع) نیز برای مسلمانان نیست و برای همه است و هر که می خواهد کتاب مرا با هزینه خود به چاپ برساند و تکثیر نماید.

 

عضو هیئت علمی جامعه مصطفی افزود: عباس محمود عقاد نویسنده سنی مذهب در کتاب خود با نام (ابوالشهدا، پدر شهیدان ) که ترجمه فارسی نیز شده است در مورد امام حسین (ع) می گوید: کربلا را چه کسی گفته است زیارتگاه مسلمانان است، کربلا مخصوص مسلمانان نیست، کربلا زیارتگاه انسانهایی که به دنبال فضائل می گردند و هر که با هر مذهبی و به دنبال چه فضیلتی؛ شجاعت، ایثار، اخلاص، پهلوانی، صبر و ... باشد باید به زیارتگاه امام حسین (ع) بشتابد و اردوگاه اباعبدالله الحسین (ع) اردوگاه فضائل است.

 

وی با اشاره به دیگر نویسنده معروف مصری محمد علی قطب معروف به سید قطب می گوید: او در کتاب خود با نام ( الحسین بن علی امام الشاهدین) می گوید: اگر به من بگویند در یک خط دلنوشته ای در باب کربلا بنویسم خواهم نوشت، ریشه های عاشورا در عمق زمین است و شاخه هایش در آسمان، لذا داستان کربلا از همه لحاظ داستان عجیب و آموزنده ای ست.

 

حجت الاسلام رفیعی در بیان شرایط محبت واقعی اهل بیت (ع) گفت: شرط نخست در محبت واقعی اهل بیت (ع) محبت لله و خدایی است و این امر در روایاتی که از خود معصومین (ع) به دست ما رسیده است و بارها تکرارکرده اند، این است که آنها را برای خدا و با انگیزه الهی دوست بداریم و نه این محبت دنیایی باشد و نه برای طمع دنیا باشد.

 

وی افزود: دومین شرط لازم برای محبت اهل بیت(ع) صادقانه بودن محبت است و نداشتن ادعایی در آن است به طوری که اگر اهل بیت (ع) در جایی جان و مال محبین خود را طلب نمودند آنها با کمال میل و صادقانه بر آن لبیک بگویند.

 

وی در پایان سومین شرط لازم را با ذکر حدیثی بیان کرد که در بحارالانوار، امیرالمومنین (ع) به حارث همدانی می فرمایند: ای حارث اگر ما را دوست میداری و از محبان مایی این 5 عمل را انجام نده؛ (لا تخاصمنی، لا تلاعبنی، لا تمازحنی، لا ترافعنی، لا تواضعنی) که بدین معنی است: با ما به مخاصمه و جدال نپردازید، ما را بازیچه خودتان قرار ندهید، ما را وسیله شوخی و مزاح قرار ندهید، ما را از آنی که هستیم بالاتر نبرید، و ما را از آنچه که هستیم پایین تر نیاورید و کرامات و ولایت ما را منکر نشویم. لذا با این شروط است که ما به محبت واقعی اهل بیت (ع) دست می یابیم و این محبت نجات دهنده و باب بهشت است./828/پ202/ب

ارسال نظرات