۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۲۸۵۶۸
وزارت خارجه سوریه:

اقدامات ترکیه در عین العرب نقض آشکار تمامیت ارضی سوریه است

خبرگزاری رسا ـ وزارت خارجه سوریه با انتقاد از اقدامات ترکیه در قبال عین العرب و اجازه ورود شمار بسیاری از نیرهای ارتش آزاد سوریه به این منطقه، تاکید کرد که آنکارا تمامیت ارضی سوریه را نقض کرده است
پرچم سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا ـ وزارت امور خارجه سوریه روز پنجشنبه اقدام ترکیه در اجازه دادن به عناصر خارجی و عناصر گروهک ارتش آزاد برای ورود به خاک شهر عین‌العرب (کوبانی) در شمال سوریه را نقض حاکمیت این کشور اعلام کرد.

 

 

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای که خبرگزاری سوریه آن را منتشر کرد گفت: بار دیگر ترکیه نقش توطئه‌آمیز و مقاصد پنهان و دخالت آشکارش در سوریه را از طریق نقض حریم مرزی شهر عین العرب و اجازه به نیروهای خارجی و عناصر تروریستی که در خاکش حضور دارند برای ورود به خاک سوریه آشکار کرد.

 

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: این اقدام ترکیه نقض آشکار حریم سوریه است.

 

 

ترکیه بعدازظهر روز چهارشنبه به شماری از نیروهای گروهک تروریستی ارتش آزاد که دولت‌های غربی و ترکیه آنان را عناصر معارض سوری میانه‌رو می‌خوانند، اجازه داد تا وارد شهر عین‌العرب شوند. از طرفی دیگر، صبح پنجشنبه شبکه خبری المیادین اعلام کرد که گروه اول نیروهای کرد کردستان عراق (پیشمرگه) وارد شهر کوبانی شدند.

 

 

وزارت خارجه سوریه افزود: سوریه این رفتار اهانت‌آمیز دولت ترکیه و دیگر طرف‌های دخیل را رد و محکوم می‌کند و مسئولیت بحران سوریه و ادامه خونریزی آنان در این کشور را بر عهده آنان می‌داند که از گروهکهای تروریستی مانند داعش و جبهة النصره حمایت می‌کنند.

 

 

پیش از این ترکیه اعلام کرده بود که شرط اجازه دادن به عناصر پیشمرگه برای اعزام به عین‌العرب (کوبانی) از طریق خاک و مرز ترکیه، برای کمک به کردهای عین‌العرب، ورود اعضای گروهک ارتش آزاد با هدف تقویت آنان در آینده جهت سرنگونی دولت سوریه است./983/د102/ک

ارسال نظرات