۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۲۸۳۹۲
استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

آیت الله مهدوی کنی در حمایت از رهبر انقلاب شاخص بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله عراقچی همدانی با بیان این که آیت الله مهدوی پس از ارتحال امام خمینی(ره) همواره مطیع محض و پشتیبان رهبری بود، تصریح کرد: این عالم فقید البته قبل از آن هم به ایشان ارادات داشت؛ اما پس از رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، همیشه در سنگر ولایت، حامی و پشتبان رهبری بود.
آيت الله عراقچي همداني، استاد اخلاق حوزه علميه قم

آیت الله علی عراقچی همدانی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبیین شخصیت آیت الله مهدوی کنی(ره)، ارتحال آن عالم فقید را به رهبر معظم انقلاب، مراجع، خانواده ایشان و مردم انقلابی ایران تسلیت گفت و ابراز داشت: بنده در زمانی که ایشان در قم بودند، زیاد ایشان را می‌دیدم و چند باری از نزدیک با ایشان معاشرت داشته ام آیت الله مهدوی کنی را فردی با اخلاص، با صلابت و با عقیده دیدم.

 

آیت الله عراقچی همدانی ادامه داد: سالیان متوالی در مسجد بازار تهران نماز می‌خواندم و جلسه درسی داشتم، یک بار ایشان به مسجد بازار آمدند و بنده امامت را به ایشان دادم و پشت سرشان اقامه نماز کردیم، یک مرتبه نیز در سفر حج با آیت الله مهدوی همسفر بودیم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم اظهار داشت: در معاشرتی که با آیت الله مهدوی کنی داشتم، ایشان را شخص میزانی دیدم، آیت الله مهدوی کنی از هر جهت میزان بود، ایشان خیلی به امام خمینی(ره) عقیده داشت، نسبت به انقلاب نیز همین گونه بود، این عالم فقید نسبت به کاری که می‌کرد بسیار تعصب و عقیده داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: از نظر علمی، آدم باسوادی بود، ایشان زمان آیت الله بروجردی(ره) را درک کرده و در درس آقای بروجردی شرکت می کردند، آیت الله مهدوی از مریدان و دلباختگان امام خمینی(ره) و در مسیری که امام راحل طی می‌کرد همواره یار و یاور ایشان بود.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم یادآور شد: آیت الله مهدوی کنی در جایگاه وزیر کشور نیز خالصانه، مجاهدانه و با عقیده خاصی که داشت در این سمت فعالیت می‌کرد، به شهرهای مختلف سفر می‌کرد و خیلی فعال و دلسوز انقلاب بود و از هیچ کاری برای انقلاب مضایقه نمی‌کرد.

 

آیت الله عراقچی همدانی با بیان این که آیت الله مهدوی پس از ارتحال امام خمینی(ره) همواره مطیع محض رهبری و پشت و پشتیبان مقام معظم رهبری بود، تصریح کرد: البته قبل از آن هم به ایشان ارادات داشت؛ اما پس از رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، همیشه در سنگر ولایت، حامی و پشتبان رهبری بود.

 

وی با بیان این که تدین، انقلاب بودن، حمایت از رهبری، سادگی و اخلاق در شخصیت آیت الله مهدوی کنی موج می زد، اظهار داشت: فقدان این عالم ربانی بسیار باعث تأسف است، ان شاء الله که خداوند ایشان را با اولیای صالحین محشور کند./918/ت302/س
 

ارسال نظرات