۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۲۷۹۸۹
عباسی با تأکید بر مقاوم سازی اقتصاد:

تعامل با آمریکا دردی را دوا نمی کند

خبرگزاری رسا ـ رییس اندیشکده یقین تأکید کرد: مذاکره و تعامل با آمریکا هیچ دردی را دوا نمی کند و باید به سمت مقاوم سازی اقتصاد خود حرکت کنیم.
حسن عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن عباسی، کارشناس مسائل استراتژیک امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز به تشریح وضعیت سیاست خارجی کشور و مواضع غرب در قبال نرمش قهرمانانه دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: کارشکنی های ایالات متحده آمریکا علیه ایران نه تنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بلکه در اعصار مختلف نیز مشاهده شده است.

 


وی با بیان این‌که تئوری آمریکا برای مقابله با ایران همان روشی است که در برابر شوروی سابق به کار بست، خاطرنشان کرد: آمریکا از زمان جنگ تاکنون تئوری های مختلفی را به کار بست تا ایران را به زانو در آورد، چه در عرصه های سخت و چه توطئه های نرم که هنوز ادامه دارد، اما هنوز به توفیقی نرسیده است.

 


عباسی با تأکید بر این‌که آمریکا و غرب به دنبال حاکم کردن سیاست های لیبرالی را در سراسر جهان است، تصریح کرد: باید دانست که آمریکا در دوره اصلاحات امیدواری بیشتری برای به زانو درآوردن ایران احساس کرد، زیرا تصور داشت ایران در این دوره امتیاز دادن به غرب را شروع کرده و از ایدئولوژی های خود دست برداشته است.

 


رییس اندیشکده یقین با اشاره به روند مذاکرات هسته ای نیز گفت: در دولت نهم و دهم، استراتژی اصلی آمریکا برای مبارزه با ایران به مذاکرات هسته ای معطوف شد تا با مذاکره مستقیم، جمهوری اسلامی را وادار به دست برداشتن از ایدئولوژی های خود کند، اما باز موفق نبوده است.

 


وی ادامه داد: تحریم های غرب علیه ایران در سه دسته مربوط به مسایل هسته ای، حمایت از تروریسم و حقوق بشر تقسیم بندی شده است که اگر به در مسائل هسته ای نیز با غرب به توافق برسد، آمریکا بر روی دو مسأله دیگر متمرکز خواهد شد، تا ایران را تحت فشار قرار دهد.

 


عباسی تصریح کرد: مذاکرات هسته ای بخشی از بهانه های آمریکا علیه ایران است، چراکه آنها به دنبال دست کشیدن ایران نسبت به حمایت از جنبش های مقاومت در منطقه و  برخی اعتقادات دینی از جمله لغو برخی قوانین مسلم نظام که برگرفته از نص قرآن کریم است، هستند، آنان جرم بودن جنس بازی را در راستای نقض حقوق بشر می دانند.

 


این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه خطاب به کسانی که ادعای همراهی با امام خمینی(ره) و از طرفی به دنبال تعامل با آمریکا هستند، گفت: امام همواره آمریکا را شیطان بزرگ می دانست و قرآن هم مسلمانان را از تعامل با شیطان نهی می کند، به صراحت اعلام می کنیم که مذاکره و تعامل با آمریکا هیچ دردی را دوا نمی کند و باید به سمت مقاوم سازی اقتصاد خود حرکت کنیم.

 


رییس اندیشکده یقین با بیان این‌که تمامی مشکلات کشور حاصل تحریم های اقتصادی نیست، تصریح کرد: برخی از مسؤولان بی عرضگی خود را به پای تحریم می گذارند، در حالی که جوانان ما در همین سال های تحریم، توانستند موشک های بالستیک بسازند و این نشانگر تکیه بر نیروهای داخلی و عزم بیشتر است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین تحرکات تروریستی گروه های تکفیری وابسته به غرب در عراق و سوریه، اظهار داشت: عدم موضع گیری گروه های تکفیری در برابر حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه، نشان داد که همه این گروه ها پیاده نظام جهان سلطه هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات