۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۲۷۸۶۱
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بیداری اسلامی به برکت قیام امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعضی اکنون و در زمان ما می خواهند قیام امام حسین (ع) را در راستای اهداف و منافع حزب و باند خود تعبیر و تفسیر کنند که این جفا و ظلم به امام حسین(ع) و ۷۲ یار با وفایش است.
امام حسين(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، سید محمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه در همایش بزرگ عاشوراییان که به مناسبت روز اول محرم در حسینیه معراج شهدای جیرفت برگزار شد با تبیین ابعاد مختلف سیره زندگی ائمه اطهار بر ضرورت توجه بیشتر به پیام عاشورا تاکید کرد.
  

وی راه شهدا در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی را از دیگر برکات و اهداف عملی قیام عاشورا برشمرد که بعد از سال ها در دل و جان همه آزادیخواهان متبلور است و از آن الگوبرداری می کنند.

 

وی بیان داشت: امروز اگر آزادیخواهان در جهان به پا خاسته اند و بیداری اسلامی شکل گرفته به برکت قیام امام حسین (ع) و شجاعت و فدا کردن عزیزان آن حضرت در راه خدا بوده است.

 

وزیر اسبق ارشاد یادآور شد: درس ها و تحلیل های حادثه عاشورا حاوی نکاتی است که ما همیشه به آن احتیاج داریم و این که مقام معظم رهبری همیشه بر درس و عبرت گیری از واقعه عاشورا تاکید می کنند نشان از اهمیت فوق العاده آن دارد و هر قدر ابعاد قیام آقا ابا عبدالله مشخص شود تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

 

وی خاطرنشان کرد: بعضی اکنون و در زمان ما می خواهند قیام امام حسین (ع) را در راستای اهداف و منافع حزب و باند خود تعبیر و تفسیر کنند که این جفا و ظلم به امام حسین(ع) و 72 یار با وفایش است.

 

حسینی با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش گفت: این جنایتکاران از بنی‌امیه ارث برده‌اند و با این اعمال خود دل شیعیان را به درد آورده‌اند؛ تکفیری‌ها و دیگر دشمنان شیعه در جهان داعش را به وجود آوردند تا به اهداف خودشان دست پیدا کنند.

 

وی در پایان سفر خود به شهرستان جیرفت با حضور در آرامگاه شهدای گمنام با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و از موسسه فرهنگی یادمان ولایت و مصلی بزرگ این شهر نیز بازدید کرد./972/پ203/ب

ارسال نظرات