۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۲۷۷۴۴
امام جمعه بناب:

نهضت عاشورا تا قیامت اسلام را بیمه کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری‌بنابی با بیان این‌که هر مصیبتی نشأت گرفته از انحراف در مسیر حسینی است، گفت: نهضت عاشورا تا قیامت اسلام را بیمه کرده است.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری، امام جمعه بناب امرور در جمع تعدادی از روحانیان و فضلای حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) و مداحان هیأت های حسینی بناب اظهار داشت: دشمنان اسلام و تشیع به خوبی دریافته‌اند که فرهنگ عاشورا عامل بقای اسلام ناب محمدی(ص) بوده است، از این رو به دنبال انحراف در این مکتب هستند.

 


وی با بیان این‌که عاشورای امام حسین(ع) نمی‌گذارد که اسلام راستین بی‌محتوا و منجمد شود، خاطرنشان کرد: نهضت عاشورا تا قیامت اسلام را بیمه کرده است، در حقیقت امت اسلامی همه ساله همزمان با عاشورای حسینی اسلام ناخالص را ترمیم می‌کند، چراکه اسلام حقیقی ساکن و بی‌خاصیت نیست.

 


حجت الاسلام باقری‌بنابی با تأکید بر این‌که واقعه عاشورا نهضتی توقف‌ناپذیر است، تصریح کرد: اگر مسلمانان جهان از ابتدا مسیر حق و حقیقت حضرت سیدالشهدا(ع) را می رفتند، بسیاری از جنگ‌های خانمان‌سوز فعلی و فرقه‌های وابسته به غرب به وجود نمی آمد، هر مصیبتی نشأت گرفته از انحراف در مسیر حسینی است.

 


وی افزود: مسلمانانی که هم اکنون دراقصی نقاط دنیا گرفتار استکبار هستند، غدیر و عاشورا را گم کرده و از افکار سیدالشهدا دور شده اند در حالی که اگر واقعاً روحیه عاشورایی امام حسین(ع) در درون مسلمانان حاکم بود مثل الان به اشرار باج نمی دادند، متأسفانه گاه مشاهده می شود که مسؤولان نظام مکتب فاطمی، علوی و حسینی را فراموش می کنند.

 


امام جمعه بناب با تأکید بر استفاده هر چه بیشتر و بهتر از فرصت‌های معنوی دهه اول محرم برای زندگی سعادتمند و صادقانه اظهار داشت: فعالان و متولیان هیأت های مذهبی باید مقابل هر گونه خرافه‌گری، انحراف و بدعت ایستادگی کنند، هر چند مورد مخالفت دیگران قرار گیرند.

 


حجت الاسلام باقری‌بنابی با بیان این‌که قیام حسینی درس آزادی و حریت مطلق را به بشریت آموخت، خاطرنشان کرد: گاندی رهبر مردم هندوستان نیز در وصف امام حسین(ع) می‌گوید؛ « رمز نجات هر ملت از هر بدبختی و از هرگونه ذلت، حسین بن علی(ع) است». باید دانست که قیام امام حسین(ع) یک حادثه متعارف نبود؛ این قیام عبرت و موعظه عملی و فراموش نشدنی است.

 


وی خواستار کسب معرفت نسبت به فلسفه عاشورا شد و گفت: هر کس عاشورایی فکر کند، به یقین پیرو مکتب حسینی خواهد بود و کسی که عاشورایی عمل کند، برای همیشه ماندگار و پیروز است، از این رو انتظار داریم مجالس عزاداری ماه محرم مکتب درک معرفت، مهر، محبت و مودت باشد.

 


امام جمعه بناب با تأکید بر برگزاری عزاداری‌هایی در شأن امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: عزاداری‌های دستجات حسینی در شب‌های ماه محرم نباید آسایش و آرامش مردم را به هم بریزد و هیچ کس حق ندارد از حدود تعیین شده برای عزاداری‌ها خارج شود که از نظر سیدالشهدا(ع) حرام است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات