۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۲۶۸۷۴
آیت الله جنتی:

آیت الله مهدوی کنی عزت و افتخار مجلس خبرگان بود

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای نگهبان وجود آیت الله مهدوی کنی را عزت و افتخار مجلس خبرگان رهبری دانست و گفت: ایشان در زندان های رژیم شاه با وجود تحمل شکنجه های فراوان هیچ گاه دست از حرف ها و عقایدش برنداشت و سختی ها را تحمل کرد.
آيت الله احمد جنتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در ویژه برنامه مجاهد پارسا پخش شد، با تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری، از خدمات و تلاش های آن مرحوم تجلیل کرد.
 
وی با بیان یان که آیت الله مهدوی کنی محبوب دل ها بود، گفت: ایشان با همه با تبسم برخورد می کرد، گاهی اوقات لطیفه هایی بیان می کرد و فضا را شاد می کرد. ایشان با افراد حتی با کسانی که با ایشان مخالف بودند با تندی برخورد نمی کرد.
 
آیت الله جنتی ارتحال آیت الله مهدوی کنی را ثلمه ای بزرگ دانست و تصریح کرد: طلاب و فضلای حوزه باید راه ایشان را ادامه دهند و از سیره و زندگی ایشان الگو بگیرند.
 
وی رییس فقید مجلس خبرگان را شخصیتی با اخلاق، متقی، وارسته، متین، انقلابی و مجاهد و زجر کشیده در راه انقلاب و ارزش های دینی دانست و تصریح کرد: ایشان با وجود شکنجه هایی که در زندان های ساواک متحمل شد، هیچ گاه دست از حرف ها و عقایدش برنداشت و سختی ها را تحمل کرد.
 
دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با بیان این که آیت الله مهدوی کنی الگوی بچه های انقلابی بود، یادآورشد: ایشان آثار و برکات بسیاری از خود به جای گذاشت که امیدواریم جامعه و مردم از آن بهره مند شوند.
 
وی تاکید کرد: همه آقای مهدوی کنی را قبول داشتند، حتی مخالفین شان نیز ایشان را قبول داشتند.
 
آیت الله جنتی با بیان این که آیت الله مهدوی کنی طلاب مستعدی را تربیت کرد، به خدمات ایشان در مدرسه علمیه مروی اشاره و اضافه کرد: آیت الله مهدوی کنی به لحاظ اخلاقی طلاب را مهذب بار می آوردند.
 
وی وجود آیت الله مهدوی کنی را برای خبرگان افتخار و عزتی بزرگ دانست و بیان کرد: صحبت های ایشان در اجلاسیه های خبرگان بسیار عالی و جامع بود. /924/پ202/س
ارسال نظرات