۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۲۶۴۱۵

ضریح مطهر تل‌زینبیه بعد از عاشورای حسینی نصب می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی گفت: ضریح مطهر تل‌زینبیه با اعتبار30 میلیارد ریالی در تبریز به همت هنرمندان این شهر ساخته شده است.
تل زينبيه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار با مسؤولان ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) مورد علاقه تمام شیعیان جهان بلکه همه ارادتمندان آن خاندان بزرگوار هستند.


وی با بیان این‌که مساعدت مردم ولایت‌مدار آذربایجان در بازسازی عتبات عالیات برخاسته از شور و شعور حسینی ایشان است، خاطرنشان کرد: در بازسازی عتبات هر چه مقتضی باشد، مردم ایران و به‌ویژه مردم آذربایجان که به ولایتمداری معروف هستند تا به امروز کمک کرده اند و بعد از این هم به یقین در این امر کمک خواهند کرد.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به توسعه حرمین شریفین ائمه اطهار در عراق گفت: اگر امر بازسازی عتبات در سخنرانی ها و هیأت‌های حسینی مطرح شود، به یقین نواقص و کاستی هایی که وجود دارد، برطرف خواهد شد و خوب است که بیلان‌کاری و فعالیت‌هایی که انجام شده به اطلاع مردم برسد.


آیت الله شبستری با تقدیر از تلاش‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات و دست اندرکاران این عرصه یادآور شد: محبت بی نظیر مردم آذربایجان به اهل بیت موجب شده تا مردم این خطه همواره در امور خیر پیشقدم باشند، باید قدرشناس این عشق و ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت بود، چراکه ضامن بقای تشیع بوده است.


همچنین اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی از آمادگی استانداری برای حمایت از این ستاد خبر داد و اظهار داشت: دهه اول ماه محرم فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی از عملکردها و پروژه های در دست اجرای این ستاداست، باید این پیام را به مردم بدهیم که بازسازی عتبات عالیات به کمک های مردمی نیاز دارد.


وی با بیان این‌که مردم استان همواره در این کار خیر پیشقدم بوده اند و برای بازسازی عتبات بار دیگر کمک خواهند کرد، گفت: عشق و ارادت مردم استان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات در طول سالیان گذشته کاملا مشهود است.


نصب ضریح مطهر تل‌زینبیه بعد از عاشورای حسینی


همچنین علی دانشور، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی از نصب ضریح مطهر تل‌زینبیه بعد از عاشورای حسینی خبر داد و اظهار داشت: این ضریح با 30 میلیارد ریال هزینه در تبریز توسط هنرمندان تبریزی ساخته شده است.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تعهد ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌شرقی برای سال جاری 70 میلیارد ریال بود که تاکنون 25 میلیارد ریال از آن تحقق یافته و امیدواریم با کمک‌های مردمی در ایام محرم باقیمانده این مبلغ نیز تحقق یابد./935/پ202/ب3

ارسال نظرات