۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۲۶۴۰۷

ساماندهی و رتبه بندی شبکه تبلیغی مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از راه اندازی سامانه سجام با هدف ساماندهی شبکه تبلیغی، رتبه بندی و ساماندهی مبلغان در استان خبر داد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع مبلغان دینی شهرستان بابل از راه سامانه سجام با هدف ساماندهی شبکه تبلیغی، رتبه بندی و ساماندهی مبلغان در استان خبر داد.

 

وی به روز رسانی و افزایش آمار شبکه تبلیغی مازندران، تسهیل و تسریع در امر شناسایی و جذب روحانیان، اعزام و توزیع مناسب مبلغان، حذف روش های سلیقه ای در امر تبلیغ را از دیگر راه اندازی این سامانه بیان کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین تحت پوشش بردن همه مناطق استان، رتبه بندی روحانیآن با هدف آگاهی و شناخت از توان مبلغان را از دیگر اهداف راه اندازی سامانه سجام در مازندران برشمرد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که یکی از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی نشر و تبلیغ معارف اسلامی است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد از همه ظرفیت های موجود نسبت به ساماندهی شبکه تبلیغ حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و بر همین اساس همه ظرفیت های شبکه تبلیغی مازندران از جمله مبلغان خواهر و برادر در سامانه سجام ساماندهی خواهد شد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیان بومی استان می توانند با وارد شدن در این سامانه اطلاعات و مدارک تحصیلی خودشان را در سامانه ثبت کنند، خاطرنشان کرد: مبلغان بعد از ثبت اطلاعات و مدارک تحصیلی در سامانه سجام، کد موقت دریافت خواهند کرد.

 

حجت الاسلام شکریان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی مازندران بعد از بررسی مدارک و پرونده آنان کد دائم به مبلغان خواهر و برادر استان ارائه خواهد داد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که از هزار و 915 روحانی بومی استان تاکنون اطاعات هزار و 241 روحانی در این سامانه ثبت شده است، تصریح کرد: در بین 294 مبلغ خواهر مازندران نیز 280 نفر اطلاعات شخصی خود را در سامانه سجام ثبت کردند.

 

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شرایط امروز جامعه به گونه ای است که باید برای تأثیرگذاری تبلیغ دینی از ابزارهای مناسب بهره گیریم، گفت: اثرگذاری تبلیغ دینی در عصر ارتباطات و اطلاعات نیازمند بهره گیری از ابزار مناسب است.

 

وی گفت: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطاء کرده بنابرین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به فضایل اخلاقی و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: شرایط به گونه ای است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از دست اندازی به این نظام و کشور ناامید شده اند و با شیوه های مختلف جنگ نرم می خواهند به اصول و ارزش های اسلامی و باورهای دینی جامعه ضربه بزنند، به همین دلیل برای ترویج و تببین معارف اسلام و اهل بیت (س) باید عزم ملی و مدیریت جهادی در همه ابعاد مختلف فرهنگی مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

وی شبهات دینی را خطر بزرگی برای برای جامعه دینی دانست و افزود: مبلغان دینی به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغی نخستین کسانی هستند که باید با این شبهه افکنی ها مقابله کنند. 

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمنان هر روز شبهات جدیدی را مطرح می کنند که نیازمند پاسخ گویی به آن است، بیان داشت: مبلغان دینی باید با مجهز شدن به سلاح علم و تقوا پاسخگوی این شبهات باشند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات