۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۲۶۱۸۴

همایش ملی سیره علوی در خرم آباد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس همایش ملی سیره علوی در لرستان از برگزاری این همایش در 11 دی ماه سال جاری خبرداد.
ميلاد امام علي

سیدعلی‌نادر دهقانی، رییس همایش ملی سیره علوی در لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد،  گفت: همایش سیره علوی، 11 دی ماه سال جاری در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی خرمآباد با همکاری جهاد دانشگاهی و سایر نهاد های اجرایی این استان، برگزار می شود.

با اشاره به این که همایش سیره علوی سالی یک بار برگزار می شود، بیان داشت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی نسل جوان با اهل بیت(ع) به ویژه سیره حضرت علی (ع) است.

وی حضرت علی(ع) را الگویی مناسب برای آحاد جامعه به ویژه جوانان بیان کرد و افزود: باید با معرفی فضائل امام علی(ع)، نسل جوان را با سیره عملی و رفتاری ایشان آگاه سازیم.

دهقانی در ادامه با اشاره به ویژگی های حضرت علی(ع)، خاطرنشان کرد: اخلاق، تقوا، دلاوری و بی‌باکی از ویژگی های بارز آن امام همام است.

وی با اشاره به این که جوانان جامعه اسلامی هدف دشمن قرار دارند، عنوان داشت: بهترین راه مقابله با دسیسه های دشمن، آشنا کردن نسل جوان با سیره و سنت اهل بیت(ع) است.

رییس همایش ملی سیره علوی در لرستان با تأکید بر این که باید افکار و اندیشههای امام علی(ع) در جامعه به ویژه بین نسل جوان تبیین شود، افزود: مدارس و دانشگاه ها در این راستا مسؤولیت خطیری بر عهده دارند.

وی در ادامه با بیان این که شناخت سیره و سنت اهل بیت(ع) سبب موفقیت ما در عرصه های گوناگون می شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم افکار و اندیشههای اهل بیت(ع) به ویژه امام علی(ع) را در این ایام بیشتر در جامعه تبیین کنیم.

دهقانی در ادامه با اشاره به ارسال اثر به دبیرخانه همایش سیره علوی در لرستان، یادآور شد: تاکنون بیش از 15 اثر از استان های شمالی، جنوبی و شرقی کشور به دبیرخانه رسیده است./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات