۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۲۲۵۸۷۳
صفی‌پور:

انقلاب اسلامی نقطه عطفی در توسعه کمی و کیفی مطبوعات بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه فرهنگی باید راهبردهای لازم را برای کشف و شکوفایی عناصر مساعد در فرهنگ ارایه دهد.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبرصفی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز برای بررسی وضعیت مطبوعات محلی با جمعی از مدیران مسؤول این نشریات استانی دیدار و گفت‌وگو کرده و به بررسی راهکارهای ارتقی کمی و کیفی مطبوعات محلی پرداخت.


بنابر این گزارش، در این نشست که مدیران مسؤول روزنامه های مهدآزادی، فجرآذربایجان، عصرآزادی، امین، سرخاب و ساقی حضور داشتند، اصحاب رسانه استان مسائل و مشکلات رسانه های مکتوب را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مطرح کردند.


ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی، نظارت برنحوه توزیع، بررسی نحوه همکاری های متقابل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مطبوعات و لزوم بازنگری در تعیین بهای آگهی های مندرج نهادهای دولتی در مطبوعات از جمله موضوعات مطرح شده و درخواست‌های مدیران مسؤول مطبوعات استان آذربایجان شرقی بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست با بیان این‌که توجه به جایگاه مطبوعات لازمه استمرار حیات اجتماعی و فرهنگی جامعه است، اظهار داشت: تداوم نقش رسانه ها در توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی جامعه، باید مورد توجه تمامی نهادهای اجتماعی به ویژه مسؤولان قرار گیرد، امروز اثربخشی مطبوعات در جریان های مختلف بر کسی پوشیده نیست.


وی با اشاره به این‌که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهاد مدیریتی و نظارتی بخش فرهنگی جامعه با درک عمیق از جایگاه مطبوعات، قصد دارد به صورت تخصصی و فصلی با دست اندرکاران رسانه های گروهی استان هم اندیشی داشته باشد، افزود: نشست های تعاملی با فعالان رسانه ای فراتر از امر اداری است.


صفی‌پور با تأکید بر این‌که توسعه فرهنگی باید راهبردهای لازم را برای کشف و شکوفایی عناصر مساعد در فرهنگ ارایه دهد، افزود: توسعه فرهنگی باید جامعه را در کسب و رشد اصالت ها، خلاقیت ها و فضیلت های اجتماعی به مدد بازشناسی و بازآفرینی فرهنگ مستعد و دینی خودی یاری دهد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نقطه عطفی در توسعه کمی و کیفی مطبوعات دانست و گفت: البته مطبوعات مشکلاتی را نیز به خصوص از نظر تأمین منابع مالی داشته و دارند، که امیدواریم با توسعه نشست های تعاملی و افزایش همفکری های سازنده راه بر روی توسعه کیفی مطبوعات در بعد منطقه ای و استانی هموار شود./935/پ202/ب3

ارسال نظرات