۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۲۵۷۸۱

واکنش نهادها و انجمن های حقوق بشری در قبال حکم اعدام آیت الله نمر

خبرگزاری رسا ـ شخصیت های برجسته سیاسی و نهادهای حقوق بشری اقدام دادگاه عربستان را در صدور حکم اعدام برای آیت الله نمر محکوم کردند.
شيخ نمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از محاکمه آیت الله نمر و صدور حکم اعدام برای این عالم برجسته عربستانی، نهادهای حقوق بشری و حامیان آیت الله نمر اعلام کردند اقدامات منسجمی را در راستای حمایت از وی در دستور کار خود قرار می‌دهند تا بتوانند مسوولان مربوطه را برای آزادسازی این روحانی مجاهد تحت فشار قرار دهند.


انجمن تعاون اسلامی عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد به تعویق انداختن دادگاه آیت الله نمر حاکی از تردید مسوولان قضایی  در مورد حکم این پرونده بود و همین امر موجب می‌شود روند رسیدگی به پرونده آیت الله نمر ونتیجه ان غیر قابل قبول باشد.


همچنین شیخ عبدالله صالح، یکی از رهبران جریان عمل اسلامی در عربستان اعلام کرد: حکمی که ضد آیت الله نمر صادر شده، حکمی ظالمانه است؛ چراکه این قضاوت هرگز در شأن یک عالم دینی نیست و این امر بیش از پیش فساد دستگاه قضایی عربستان را نمایان می‌کند.


وی افزود: آیت الله نمر خواسته‌های مشروعی داشت و از سویی نیز با مردم بحرین اعلام همبستگی می‌کرد. تمام اقدامات آل سعود از در قبال آیت الله نمر از قبیل بازداشت و زندانی کردن وی، یک بازی سیاسی است برای انحراف افکار عمومی تا با این کار این عالم برجسته را گناهکار جلوه دهند.


همچنین حمزه شاخوری، از معارضان فعال عربستانی گفت: آیت الله نمر ندای حق طلبی بود که در فضای خفقان حاکم برعربستان به گوش می‌رسید که دستگیری وی موجب فضاحت دستگاه حکومتی آل سعود شد.


در همین راستا در عرصه میدانی نیز جمعیت عمل اسلامی بحرین ابراز امیدواری کرد که مردم بحرین با برپایی تظاهرات با شکوهی تحت عنوان "کلنا شیخ نمر" درحمایت از این عالم مجاهد، مقامات عربستانی را مجبور به آزادسازی وی کنند./1321/
ب902/ک

ارسال نظرات