۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۲۵۷۵۶

برگزیدگان چهاردهمین جشنواره غدیریه معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ چهاردهمین جشنواره سراسری شعر «غدیریه» با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در شهرستان بناب به کار خود پایان داد.
عدير غدير، جشن عيد غدير


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، چهاردهمین جشنواره سراسری شعر «غدیریه» با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در شهرستان بناب به کار خود پایان داد، 500 اثر از شعرای 26 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که بیشترین آثار به ترتیب از استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، اصفهان، قم و خراسان شمالی بوده است.


بنابر این گزارش، در بخش شعر ترکی؛ مهدی میرزاغفورزاده از اردبیل، روزبه صمدی از تبریز و کریم طالبی از بناب به ترتیب رتبه‎‏های اول تا سوم را کسب کردند. در بخش شعر فارسی نیز علی فردوس و سید جواد احمدی هردو از اصفهان و ابراهیم قبله آلباتان از تبریز به ترتیب رتبه‌‎های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.


حجت‎الاسلام محمدرضا باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره اظهار داشت: تداوم برگزاری این جشنواره دینی در طول 14 سال گذشته نشان دهنده عشق و ارادت مردم و مسؤولان این شهر نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه مسأله غدیر دارد.


وی با انتقاد از عدم حضور و اهتمام مسؤولان کشوری و استانی در جشنواره‌های شهرستانی خاطرنشان کرد: متأسفانه مسؤولان وزارتخانه‌ها تنها به مرکز استان توجه دارند و هیچ حوصله‌ای برای حضور در چنین برنامه‌هایی که از سوی شهرستان‌ها برگزار می‌شود، ندارند، در حالی که سطح برگزاری چنین جشنواره‌هایی گاه از جشنواره های مرکز نیز بالاتر است.


حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که دلسوزان فرهنگی شهرستان ها انتظار نگاه ویژه از مسؤولان استانی و کشوری دارند، گفت: جشنواره سراسری شعر «غدیریه» بناب یکی از قدیمی‌ترین جشنواره های دینی در منطقه شمال غرب محسوب می شود و دست‌اندرکاران آن تنها با هدف ترویج غدیر فعالیت دارند که انتظارشان از مسؤولان استان نگرش ویژه به مسأله هنر دینی است.


همچنین ولی‌الله فرج‎الهی، فرماندار بناب در سخنانی از تبدیل مجتمع فرهنگی و هنری بناب به عنوان مجتمع دومنظوره خبر داد و اظهار کرد: جشنواره پانزدهم شعر سراسری «غدیریه» در سال آینده یک روز قبل از عید غدیرخم با حضور شاعران و مسؤولان استانی و کشوری برگزار خواهد شد./935/پ203/ب3

ارسال نظرات