۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۲۵۶۸۹
به مناسبت دهه ولایت؛

همایش همسرداری در خانه علی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش همسرداری در خانه علی (ع) به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر و دهه ولایت برگزار شد.
زندگي حضرت علي و حضرت فاطمه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش همسرداری در خانه علی(ع) به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر و دهه ولایت، با حضور امید رجبی کبود چشمه، استاد دانشگاه، صبح امروز چهارشنبه 23 مهر در فرهنگ سرای فناوری اطلاعات برگزار شد.

امید رجبی به بیان اهمیت اقتصاد خانواده پرداخت و گفت: تامین هزینه زندگی از اصول مهم در مدیریت منزل است و تامین هزینه زندگی بر عهده مرد خانواده است، مرد با کار و تلاش فراوان هزینه ها و نیاز های اقتصادی خانواده را بر طرف می سازد.

این کارشناس دینی افزود: حضرت علی(ع) با حفر چاه و درخت کاری در اطراف مدینه سرمایه ای به دست آورده بودند که از طریق آن برده ها را آزاد می کردند.

وی با بیان تعدیل و میانه روی در همه کار ها و به ویژه در مصرف اظهار داشت: اعتدال و میانه روی در هر کاری مقبول و پسندیده است، در امر خانواده نیز راحتی و آسایش طولانی تری برای خانواده به ارمغان دارد.

رجبی افزود: در اهمیت اعتدال و میانه روی همین بس که حضرت علی (ع) به پسرشان امام حسن مجتبی (ع) فرمودند که پسرم در زندگی راه اعتدال و میانه روی را پیش گیر.

اخلاق همسرداری حضرت علی(ع)، اخلاق همسرداری حضرت فاطمه(س)، 14 اصل تربیتی در زندگی ایشان، 50 اصل مهم مشترک همسرداری، وظایف زن و مرد نسبت به یکدیگر از منظر دین اسلام، علل اختلاف بین زن و شوهر از جمله مباحثی بود که کارشناس برنامه در این همایش به آن پرداخت.

گفته می شود که هدف از اجرای این همایش ترویج فرهنگ ازدواج آسان و ساده زیستی برگرفته از سیره حضرت فاطمه (س) و حضرت علی(ع) است./9594/پ202/ب

ارسال نظرات