۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۲۵۰۴۳
امام جمعه بیرجند:

فرهنگ سازی در میان محرومان مهم‌ترین رسالت کیمته امداد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که کمیته امداد باید در کنار کمک به محرومان فرهنگ و سبک زندگی آنها ار نیز اصلاح کند، گفت: کمیته امداد، تنها نهاد خدمت رسانی به محرومان نیست بلکه رسالت ارتقای فرهنگ و توانمند سازی این گروه ها را هم دارد.
امام جمعه بيرجند - حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نمانیده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در دیدار کارکنان کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان این که امام خیمنی(ره) با تشکیل این نهاد می خواستند ضمن کمک به محرومان سطح زندگی آنها را ارتقا دهند، گفت: باید خدمت رسانی کمیته امداد به محرومان و خانواده های نیازمند به شکلی باشد که موجب توانمند سازی آنها در بلند مدت شود.

 

وی با بیان این که در سال های گذشته کمیته امداد فقط به کمک کردن به خانواده های نیازمند اکتفا می کرد، ادامه داد: باید کمیته امداد به نحوی خانواده های نیازمند را آموزش دهد که وابستگی آنها به کمک امداد قطع شود و خود آنها بتوانند در آینده ای نزدیک به یکی از حامیان نیازمندان تبدیل شوند.

 

امام جمعه بیرجند افزود: اگر حمایت کمیته امداد بدون پشتوانه فرهنگی از خانواده های نیازمند ادامه پیدا کند موجب افزایش سطح تواقعات شده و موجب می شود که در دراز مدت میزان وابستگی این خانواده ها به کمیته امداد افزایش یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی بیان کرد: کمیته امداد باید بر روی مشاغل خانگی برنامه ریزی کرده و با استفاده از این شیوه اشتغال خانواده های نیازمند را از نظر اقتصادی توانمند کند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به این‌که خشکسالی های اخیر خانواده های خراسان جنوبی را به شدت نیازمند حمایت های اقتصادی دولت کرده است، گفت: کمیته امداد باید بستر های لازم برای اشتغال را در اختیار خانواده ها قرار دهد و خود به عنوان ناظر و خریدار بر کار خانواده های نیازمند نظارت داشته باشد و به محض توانمندی و استقلال حمایت های مالی خود را به مرور زمان از این خانواده ها کاهش دهد.

 

وی ادامه داد: باید در خراسان جنوبی برنامه جامعی برای توانمند سازی خانواده های نیازمند تعریف شود و نهادهای اجرایی با همکاری هم زمینه اجرای این طرح را فراهم کنند تا هرچه سریعتر خراسان جنوبی از لیست استان های محروم خارج شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که برند فرش خراسان جنوبی یک برند بین المللی است، گفت: در اثر حمایت های بدون برنامه ریزی از اقشار مختلف در حال حاضر روستاییان این حرفه مهم و درآمد زا را کنار گذاشته و به مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی روی آورده اند بنابراین کمیته امداد باید با حمایت مناسب از خانواده ها مشاغل خانگی و در آمد زا مانند فرش بافی و صنایع دستی را در استان ترویج کند تا ضمن حفظ میراث های فرهنگی گذشتگان به اقتصاد خانواده ها هم کمک شود.  

 

وی با بیان این که  برای حل مشکلات محرومان کمیته امداد در زمینه فرهنگی باید کار ویژه‌ای انجام دهد، گفت: خراسان جنوبی نسبت به توانایی‌ها و امکانات خود در انفاق و کمک به محرومان پیشتاز است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در این استان در میان مسؤولان هماهنگی خوبی برقرار است و نیازمندی‌‌های استان بسیار بالا است و تا زمانی که مسؤولان به صورت همدل در این زمینه کاری انجام ندهند مشکلات محرومان به قوت خود باقی خواهد بود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات