۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۲۴۹۰۹
خطیب جمعه کوفه:

به ترکیه همانند آمریکا هشدار می‎دهیم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کوفه نسبت به دخالت نظامی ترکیه در خاک عراق به شدت هشدار داد و تأکید کرد که نیروهای این کشور همانند نیروهای آمریکایی در صورت ورود به خاک عراق مورد هدف قرار می‎گیرند.
حجت الاسلام ناصر الساعدي خطيب جمعه کوفه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام ناصر الساعدی خطیب جمعه کوفه در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد کوفه برگزار شد تشکیل ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش را با هدف اشغال مجدد عراق توصیف کرد و گفت: بسیار روشن است که ائتلاف بین المللی و هر که پیرامون آن قرار دارد، هیچ چیز قابل توجهی برای عراق و سوریه تقدیم نکرده است.

 

وی افزود: آنان که از سوی نیروهای شریف مقاومت به صورت شکست خورده و ذلیل از عراق اخراج شده اند، می خواهند به بهانه مبارزه با داعش بار دیگر خاک این کشور را اشغال کنند.

 

حجت الاسلام الساعدی نسبت به اقدامات ترکیه هشدار داد و تصریح کرد: ترکیه به حمایت از تروریسم و تروریست ها شهرت دارد، بنابراین همانگونه که به آمریکا درباره ورود به خاک عراق هشدار داده ایم، به ترکیه نیز هشدار می دهیم.

 

خطیب جمعه کوفه بر جنگ با هر کشوری که درصدد ورود نظامی به عراق است، تأکید کرد و ادامه داد: جامعه جهانی باید گام اساسی جهت پیگرد، محاکمه و مجازات کشورهای حامی تروریسم بردارد.

 

وی سیاستمداران عراقی را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرد و خاطر نشان ساخت: کشورهایی که درصدد یاری رسانی به عراق هستند، باید نیروهای نظامی را مسلح کرده و آموزش های لازم نظامی را به آنان بدهند.

 

خطیب جمعه کوفه همچنین بر لزوم برکناری فرماندهای نظامی فاسد و تلاش برای از دست نرفتن مناطق آزاد شده تأکید کرد/980/ب901/د

ارسال نظرات