۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۲۴۸۵۰
خطیب جمعه نجف آباد:

مشکلات امروز اسلام به خاطر دوری از غدیر است

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه موقت نجف آباد ظهور گروه های تروریستی چون داعش در منطقه را از جمله عواقب دوری از غدیرخم و ولایت برشمرد و افزود: زمانی که ولایت از مسیر اصلی خود خارج شد سبب شد تا ملت ها و حکومت ها در جاده انحرافی قرار گیرند.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حیدرعلی ایوبی امام جمعه موقت نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با اشاره به حادثه غدیرخم و ضرورت پاسداشت این عید بزرگ گفت: غدیرخم پرچم تشیع در جهان است و به فرموده اهل بیت(ع) بزرگترین عید است.

 

وی با اشاره به حادثه غدیرخم بیان داشت: بخشی از آیات قرآن در شأن نزول واقعه غدیر نازل شده است و پیامبر اکرم(ص) در آخرین حج خود با دعوت عمومی از تمام مردم برای شرکت در موسم حج و حضور بیش از 120هزار نفر نشان از بزرگی و اهمیت این واقعه در تاریخ اسلام دارد.

 

حجت الاسلام ایوبی واقعه غدیر را نقشه و مسیر درست برای بشریت عنوان کرد و افزود: گواه اهمیت و نقش غدیرخم در طول تاریخ بشریت خطبه حضرت زهرا است که مخالفت با ولایت حضرت علی(ع) را عامل بدبختی و انحراف در طول تاریخ بیان کردند.

 

وی حادثه غدیر را مهم ترین درس عبرت برای بشریت بر شمرد و گفت: در طول تاریخ 1400 ساله این سوال همیشه وجود داشته است که چگونه با وجود 120هزار نفر در مراسم غدیرخم و شنیدن سخنان وحی از زبان خود پیامبر، شاهد عدم ولایت حضرت علی(ع) هستیم.

 

امام جمعه موقت نجف آباد ظهور گروه های تروریستی چون داعش در منطقه را از جمله عواقب دوری از غدیرخم و ولایت برشمرد و افزود: زمانی که ولایت از مسیر اصلی خود خارج شد سبب شد تا ملت ها و حکومت ها در جاده انحرافی ولایت قرار گیرند و سبب انحرافاتی شود که اکنون در سطح جوامع اسلامی شاهد هستیم.

 

وی ضمن تأکید بر زنده نگه داشتن غدیرخم بیان داشت: از میان فرق اسلامی تنها شیعه است که توانست غدیر را هم چون عاشورا در صحنه تاریخ زنده نگه دارد و اکنون وظیفه همه ما است که به این ارزش ها و باورها بیش از هر چیز دیگر توجه و دقت داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ایوبی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت امام هادی(ع) نیز گفت: از جمله مسائل مهم در دوران امام هادی(ع) ترویج و تأکید بر زیارت ائمه معصومان از جانب آن امام همام بود که در سخنان خود بسیار به آن سفارش کرده اند.

 

وی با اشاره به سخنی از امام هادی(ع) درباره اهمیت زیارت ائمه معصومان افزود: زیارت ائمه(ع) سبب طهارت و پاکی انسان خواهد شد و رفتن به زیارت سبب عبرت آموزی و آشنا شدن با مکتب اهل بیت(ع) است.

 

امام جمعه موقت نجف آباد با اشاره به پایان مراسم حج اظهار کرد: مهم ترین مسأله در مراسم حج امسال که در پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج به آن اشاره شده است، تبلیغ و ترویج اسلام آمریکایی از طرف دشمنان اسلام در سطح منطقه و در جهان است.

 

وی با بیان این که اکنون مهم ترین وظیفه ما شناخت با اسلام ناب محمدی و نشان دادن آن به جهانیان است، افزود: برای رویارویی با این اقدام دشمن، شناخت اسلام واقعی توسط خود مسلمانان در درجه اول اهمیت قرار دارید تا با این شناخت بتوانند در مقابل شبهات و جنگ نرم دشمن به خوبی مقابله کنند./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات