۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۲۴۵۰۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

کار و تولید عالمانه تبدیل به ثروت می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قطبی با اشاره به این که فعالیت هایی که اصالت هنری دارند با تبدیل شدن به مهارت و صنعت در زندگی روزمره مردم وارد می شوند و در زندگی مردم بسیار نقش آفرین هستند، گفت: کار تجاری و تولید عالمانه و حکیمانه با یک مدیریت خوب منجر به تولید ثروت می شود.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان امروز در نشست با مسؤولان انجمن های فرهنگی و هنری استان اصفهان گفت: فرایند تبدیل هنر به مهارت و تبدیل شدن مهارت به صنعت روبه رشد و تعالی است.

 

وی تصریح کرد: فعالیت هایی که اصالت هنری دارند با تبدیل شدن به مهارت و صنعت در زندگی روزمره مردم وارد می شوند و در زندگی مردم  بسیار نقش آفرین می باشند و همچنین کار تجاری و تولید عالمانه و حکیمانه با یک مدیریت خوب  منجر به تولید ثروت می شود.

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تجاری سازی علم و هنر، امروزه در دنیا بسیار رواج دارد و مکتب هنری ما نیز در زاویه هنر می تواند به دنیا معرفی شود.

 

وی با اشاره به نقش شهرک علمی تحقیقاتی در حوزه های مختلف  تبدیل ایده ها به صنعت گفت: امیدوارم در حوزه فرهنگ و هنر نیز شاهد چنین رویدادهایی باشیم، چرا که امروزه ما هر چند درحوزه های فنی و صنعتی با دنیا فاصله داریم ولی درحوزه فرهنگ پیشتاز هستیم و لازم است در مرکز رشد فرهنگ و هنر این نکته را ثابت نماییم.

 

حجت الاسلام قطبی افزود: تنها راه نجات فعالیت های فرهنگی این است که وابسته به حمایت های دولتی نبوده و روی پای خود بایستند تا حرکت و خیزش اصیل فرهنگی بتواند نوعی اقتدار اقتصادی با لایه های فرهنگی را ایجاد نماید.

 

وی با اشاره به این که اصفهان ظرفیت بسار بالایی در حوزه های فرهنگی و هنری دارد اظهار داشت: بنگاه های مولد اندیشه و دانش می توانند با ورود به مرکز رشد و فرهنگ و هنر اندیشه خود را به صنعت تبدیل نموده و آن را به تمام دنیا تعمیم دهند.

 

همچنین محمد سپهر اسدیان، سرپرست شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در این نشست توضیحاتی در خصوص جایگاه و نقش مراکز رشد در اقتصاد و همچنین نحوه عضویت در شرکت های دانش بنیان ارایه نمود.

 

گفتنی است، نشست شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با حضور  نمایندگانی از انجمن های هنری، مؤسسات فرهنگی هنری، سینمای جوان، ناشران امروز 16 مهرماه  در ساختمان  اداری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد./939/پ203/ب

ارسال نظرات