۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۲۴۳۸۵
نماینده خبرگان رهبری:

زد و بندهای سیاسی با نهادینه شدن فرهنگ غدیر از بین می‌رود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این‌که زد و بندهای سیاسی با نهادینه شدن فرهنگ غدیر از بین می‌رود، گفت: شایسته‌سالاری در واقعه غدیرخم موج می زند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری سومین همایش بین‌المللی «فرهنگ غدیر و الگوی مدیریت جهادی» اظهار داشت: اگر فرهنگ غدیر در جامعه نهادینه شود، بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

 


وی با تأکید بر این‌که انتصاب و انتخاب مدیران باید الهام گرفته از فرهنگ غدیر باشد، خاطرنشان کرد: شایسته‌سالاری در واقعه غدیرخم موج می زند، اگر بتوانیم فرهنگ غدیرخم را در جامعه نهادینه کنیم، ضمن تکریم شعائر اسلامی، با شایسته سالاری جلوی بسیاری از زد و بندهای سیاسی و جناحی گرفته خواهد شد.

 


امام جمعه تبریز در ادامه با بیان این‌که آذربایجان‌ و تبریز در ولایت‌مداری صبغه‌ای دیرینه دارد و علامه امینی صاحب کتاب الغدیر از این دیار است، گفت: اگر فرهنگ غدیر به تمام دنیا و کشورهای اسلامی صادر شود باعث خواهد شد تا در کشورهای اسلامی افراد ناشایست و وابسته مسلط نباشند.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که حکومت دینی بدون رهبری دینی ناقص است، اظهار داشت: محوریت رهبری در خطبه غدیر با کسی است که به دور از زد و بند، دانا و عادل بوده و مخالف هوای نفس باشد تا بتواند امور مسلمانان را حکومت کند.

 


وی در ادامه بر توجه ویژه به اعتقادات دینی و شیعی نسل جوان به ویژه دانشجویان تأکید کرد و گفت: دشمن با حربه و تهاجم فرهنگی و راه‌اندازی صدها سایت و ماهواره ضد دینی تلاش دارند جوانان ما را از مسائل دینی و معنوی منحرف کنند که در این راستا رسالت همه ما سنگین است.

 


نماینده خبرگان رهبری از اساتید دانشگاه‌ها درخواست کرد؛ زمینه آشنایی بیشتر دانشجویان با فرهنگ غدیر را فراهم کنند و گفت: شبهاتی که از سوی رسانه های وابسته به رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی مطرح می‌شود، بایستی به بهترین شکل ممکن با شناخت مخاطبان پاسخ داده شود.

 


آیت الله شبستری در پایان بر برگزاری باشکوه کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در دانشگاه ها تأکید کرد و افزود: جلسات پرسش و پاسخ و هم‌اندیشی در راستای پاسخگویی به شبهات اعتقادتی از جمله اصل ولایت مطلقه فقیه ضروتی مهم و فوری در دانشگاه محسوب می شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات