۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۲۲۴۲۳۶

اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز قدس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی کاریکاتور روز قدس با سخنرانی حسین شیخ الاسلام و حجت الاسلام والمسلمین اختری و با حضور نمایندگان سیاسی و شخصیت های کشورهای اسلامی و هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره برگزار شد.
روز قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه اولین جشنواره بین المللی کاریکاتور روز جهانی قدس با حضور حسین شیخ الاسلام، مشاور رییس مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین، حجت الاسلام والمسلمین اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مصطفی رحماندوست، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان سفارت سوریه و فلسطین در ایران در موزه «هنرهای معاصر فلسطین» برگزار شد.

ابتدای اختتامیه، سید علی‌رضا عارف حسینی، دبیر این جشنواره به ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره از ابتدای اعلام فراخوان تا داوری نهایی پرداخت و پس از اعلام برنامه اختتامیه از سوی وی، حسین شیخ‌الاسلام، مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین درباره مسئله فلسطین و ضرورت آزادی آن و از بین رفتن اسراییل سخنرانی کرد.

سپس سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر هیئت داوران پس از قرائت بیانیه هیئت داوران، گزارشی از روند داوری آثار ارائه کرد و پس از وی، بخش اول اهدای جوایز برگزار شد. در این بخش، نفر اول بخش اصلی، مجید داوری از ایران، برنده 1500 دلار، نفر دوم بخش اصلی، ریموند والدز از برزیل برنده یک سکه بهار آزادی و نفر سوم بخش اصلی، علی میرایی، برنده یک نیم سکه شد و از نه نفر از افرادی که از ایران، فرانسه و چین در این مسابقات شرکت داشتند، به عنوان صاحبان اثر شایسته تقدیر، تقدیر شد.

در بخش دیگر این آیین، حجت الاسلام والمسلمین اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به تبیین جایگاه مسئله فلسطین در نگاه حضرت امام(ره)  و میزان تحقق آن پرداخت و ابراز امیدواری کرد که نابودی اسراییل و آزادی فلسطین نزدیک است و به زودی شاهد این اتفاق خواهیم بود.

اهدای جوایز بخش دوم جشنواره، برنامه پایانی این جشنواره بود که در این بخش، وصال اسد هنرمند سوری به عنوان نفر اول، برنده 2000 دلار، محمود آزاد نیا از ایران به عنوان نفر دوم برنده دو سکه بهار آزادی و مسعود ضیایی از ایران، به عنوان نفر سوم برنده یک سکه بهار آزادی شدند و نیز از شش هنرمند از ایران و هلند به عنوان صاحبان آثار شایسته تقدیر، قدردانی شد.

برنامه پایانی این اختتامیه، رونمایی از کتاب آثار برگزیده و راه یافته به این جشنواره بین المللی بود که به همت امور بین الملل مجلس چاپ شده است./805/ پ202/ب

ارسال نظرات