۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۲۴۱۹۳
آیت الله شبستری تأکید کرد؛

ویژه برنامه‌های هفته کودک با رویکرد تبیین آموزه‌های دینی باشد/ ضرورت نظارت بر عملکرد مهدکودک‌ها

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که ویژه برنامه های هفته کودک بایستی با رویکرد تبیین آموزه های دینی و شیعی باشد، گفت: کودکان 5 تا 12 سال آمادگی بسیاری برای پذیرش آموزه های دینی و اجتماعی دارند.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی که در آستانه فرا رسیدن هفته کودک ترتیب یافت، اظهار داشت: نقش و جایگاه کانون پرورش فکری در تربیت کودکان و نوجوانان ویژه و دارای حساسیت خاصی است.

 


وی با بیان این‌که ویژه برنامه های هفته کودک بایستی با رویکرد تبیین آموزه های دینی و شیعی باشد، خاطرنشان کرد: کودکان 5 تا 12 سال آمادگی بسیاری برای پذیرش آموزه های دینی و اجتماعی دارند، باید تلاش کرد تربیت پسندیده را از طریق رفتار و گفتار صحیح درکودکان و نوجوانان نهادینه کرد.

 


آیت الله شبستری با بیان این‌که امروز برای فرهنگ‌سازی و ترویج اعتقادات و هویت اصیل هر ملت کارهای بسیاری برای کودکان و نوجوانان پیش بینی می شود، تصریح کرد: جلوگیری از تزریق خرافات و آداب و رسوم غلط به جوانان همچنین نظارت دقیق بر تربیت کودکان و نوجوانان ضرورتی انکارناپذیر است.

 


امام جمعه تبریز همچنین خواستار نظارت دقیق بر عملکرد مهدهای کودک از سوی مراجع و سازمان های مسؤول شد و افزود: در برخی موارد رفتارهای غلط یک کودک می تواند تاثیر منفی بر تربیت دیگر همسالان بگذارد و مربیان کانون برای جلوگیری از این پدیده باید نظارت دقیق داشته باشند.

 


وی خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از نظر اهمیت، همسطح دبیرستان و دانشگاه ارزیابی و اضافه کرد: بنیان های فکری، اخلاقی و اعتقادی آینده سازان کشور در این سن پایه گذاری می شد و به همین دلیل باید به این نهاد توجه ویژه ای کرد.

 


آیت الله شبستری ارایه برنامه های مناسب در کانون پرورش فکری با هدف آشنا کردن کودکان با پدیده نماز و ارکان دین را خواستار شد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مؤثری در تربیت آینده سازان کشور ایفا می کند، بنابر این بایستی امکانات و تجهیزات مورد نیاز کانون ها از سوی دولت تأمین شود.

 


نماینده خبرگان رهبری ایجاد جذابیت در برنامه های کانون و مخاطب شناسی در فعالیت های دینی و تربیتی را مورد تأکید قرار داد و افزود: رسالت اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پرورش افکار و اندیشه های کودکان و خردسالان است که نباید در این مقوله غفلت شود.

 


همچنین حجت الاسلام جواد لطف الله پورهشترودی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: 29 مرکز کانون در استان فعالیت می کند که نزدیک به نصف تعداد مراکز فعال دراستان اصفهان است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات