۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۲۴۱۲۸
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی؛

اردوی طلاب غیر ایرانی قم در حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب غیر ایرانی مقیم حوزه علمیه قم با حضور در حوزه علمیه شهرستان بناب، با اساتید و فضلای این شهرستان دیدار کردند.
حوزه علميه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جمعی از طلاب غیر ایرانی مقیم حوزه علمیه قم که در قالب اردوی علمی به شهرستان بناب سفر کرده‌اند، با حضور در حوزه علمیه شهرستان بناب، با حجت‌الاسلام رسول یگانه، رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان دیدار کردند.


حجت‌الاسلام یگانه با استناد به آیه شریفه «الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ/ آنان که تبلیغ رسالت خدا می‎کنند و از خدا مى‏‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند. آیه 39 سوره احزاب» به تشریح تکالیف و رسالت طلاب در میان اقشار مختلف جامعه پرداخت.


رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب به خاطرات دوران تبلیغش در کشورهای آسیای میانی نیز اشاره کرد و بر بالا بردن توان تبلیغ دین به‎خصوص در حوزه‎های علمیه تأکید کرد و افزود: امروز بهترین بستر برای طلاب خارج از کشور آماده شده است که باید این فرصت مغتنم را قدر بدانیم و از فرصت به‌دست آمده کمال استفاده را بکنیم.


همزمان با دهه امامت واقعه غدیر بازسازی می شود


عمران دوستی، فرمانده سپاه بناب از بازسازی واقعه غدیر همزمان با دهه امامت و ولایت با حضور 200نفر از هنرمندان در این شهرستان خبر داد و با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص غدیر، گفت: گرامیداشت غدیر وظیفه شرعی و مسلمانی ماست.


وی بزرگداشت عید سعید غدیرخم را تکریم شعائر اسلامی دانست و افزود: امید است بتوانیم با بازسازی واقعه غدیر با همکاری متولیان فرهنگی سهمی در پیشبرد ترویج فرهنگ شیعه و علوی داشته باشیم.


دبیران شورای نماز ادارات آذربایجان شرقی در مشهد گردهم آمدند


هدف از این دوره آموزشی اجرای دوره 20 ساعته ارکان و احکام نماز، چگونگی اجرای این روش ها در ادارات و ارایه راهکارهای مناسب برای جذب کارکنان به نماز در ادارات و ترویج آن در نهاد خانواده بوده است.


بنابر این گزارش، در این کارگاه آموزشی روحانیان حوزه و کارشناسان دینی با سخنرانی و با استفاده از نرم افزارهای قرانی و مقالات برتر در حوزه نماز به پرسش و پاسخ با دبیران نماز ادارات پرداختند.


گفتنی است، حدود 70 نفر از دبیران اقامه نماز ادارات آذربایجان شرقی به مدت چهار روز در جوار حرم مطهر امام رضا، در کارگاه آموزشی نماز و احکام آن تحت عنوان ' یاوران نماز ' شرکت کردند.


صدور 181 گواهینامه تربیت‌ معلم قرآنی در آذربایجان شرقی


سازمان دارالقرآن‌ الکریم آذربایجان شرقی 181 فقره گواهینامه تربیت معلم قرآن روخوانی و روان‌خوانی و مفاهیم به ارزش آموزشی 26 هزار و 18 ساعت برای معلمان قرآنی استان صادر کرد.


اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و ادارات تابعه و مؤسسات قرآنی استان با شناسایی نیروهای مستعد قرآنی به صورت پیوسته اقدام به برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآنی در رشته‎‏های روخوانی و روان‎‏خوانی، تجوید، مفاهیم و حفظ می‌کنند و شرکت‎کنندگان در دوره‎های مذکور پس از مؤفقیت در آزمون ورودی و طی آموزش‎های لازم و کسب حدنصاب قبولی در آزمون‎‏های پایانی گواهینامه تربیت‎معلم از طرف سازمان دارالقرآن الکریم کشور دریافت می‌کنند.


گفتنی است، از ابتدای سال 93 تعداد 181فقره گواهینامه تربیت‎ معلم قرآن (106 فقره گواهینامه روخوانی و روان‌خوانی و 75 فقره گواهینامه مفاهیم) به ارزش آموزشی 26 هزار و 18 ساعت برای معلمان قرآنی استان صادر شده و معلمان قرآنی پس از دریافت گواهینامه‎‏های مذکور در مؤسسات و خانه‎‏های قرآنی مشغول تدریس می‎‏شوند.


حسینیه مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه تبریز احداث می‌شود


آیین غبارروبی مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه تبریز و کلنگ‌زنی احداث حسینیه این مرقد مطهر با حضور سردار عزت‎اله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، شهردار تبریز و رئیس شورای شهر تبریز و اعضای این شورا برگزار شد.


براساس این گزارش، برای احداث حسینیه این مرقد مطهر به ابعاد 300 متر مربع و محوطه‌‎سازی، ایجاد فضای سبز و آبنمان آن به وسعت 2 هزار متر مربع، 6 میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده است.


یادآور می‎شود، مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه تبریز، یکی از بزرگترین و بی‎نظیرترین یادمان‌های موجود در دانشگاه‌‎های کشور است که منور به پیکر پاک و مطهر پنج شهید گرانقدر و گمنام هشت سال دفاع مقدس است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات