۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۲۴۰۱۶
نماینده ورزقان در مجلس:

حاکمیت شایسته‌سالاری لازمه موفقیت نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس گفت: اگر شایسته‌سالاری و دانایی‌محوری در جامعه حاکم باشد، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.
الله‌وردي دهقاني، نماينده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس

الله‌وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تولید دانش به عنوان یکی از راه‌های تولید ثروت تأکید دارند، بایستی به فکر ارتقای سطح کیفی آموزش در کشور بود.


وی با بیان این‌که سوق دادن نظام آموزش کشور به سمت پژوهش‌محوری لازمه تولید علم و فناوری‌های نوین است، خاطرنشان کرد: آنچه که کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن است، دوری از کپی‌برداری از الگوهای پیشرفت و توسعه دیگر ممالک و تدوین الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در کشور است.


دهقانی با اشاره به این‌که در دنیای امروز بدون توجه به قدرت نظامی و تسلیحاتی، هر کشوری که دارای علم و دانش است، قدرتمند و توسعه یافته محسوب می شود، گفت: یکی از اشعاری که همواره در اذهان هر ایرانی متبلور است، این بوده که «توانا بود هر که دانا بود».


وی ادامه داد: این شعر نشان می دهد که توانایی در گرو دانایی است، دانایی نیز بدون مطالعه و ارتقای آگاهی ممکن نخواهد بود، برگزاری چنین نمایشگاه هایی قطعا در ارتقای بینش، معرفت و دانایی آحاد جامعه مؤثر است.


دهقانی با اشاره به این‌که نمایشگاه کتاب تبریز همواره در سطح بالایی برگزار شده است، گفت: بی شک این نمایشگاه پس از نمایشگاه تهران، بزرگترین نمایشگاه کتاب تبریز محسوب می شود که این نشان از رغبت عمومی مردم آذربایجان به ویژه تبریز نسبت به کتاب و کتابخوانی دارد.


نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس با بیان این‌که ترغیب آحاد جامعه برای مطالعه و کتابخوانی موجب ارتقای فرهنگ عمومی جامعه می شود، افزود: اگر شایسته‌سالاری و دانایی‌محوری در جامعه حاکم باشد، به یقین تلاش برای ارتقای دانایی و آگاهی از سوی مردم نیز افزایش خواهد یافت.


وی با بیان این‌که کتاب در دسترس‌ترین ابزار برای ارتقای آگاهی است، افزود: متأسفانه تیراژ کتاب در کشور بسیار پایین است، از سوی دیگر گرانی کاغذ و کتاب نیز موجب گرایش کم مردم به خرید کتاب شده است، از این رو نیازمند اعطای یارانه به ناشران، بن خرید کتاب به اهالی فرهنگ و برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت های مختلف هستیم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات