۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۲۳۲۱۶

کتاب «اسلام و غرب، محدودیت آزادی‌های دینی» به زبان انگلیسی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «اسلام و غرب، محدودیت آزادی‌های دینی» به قلم «هناء القلال»، پژوهشگر حقوقی و دانشگاهی لیبی به زبان انگلیسی منتشر شد.
کتاب اسلام و غرب، محدوديت آزادي‌هاي ديني

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، باشگاه نویسندگان انجمن اندیشه عربی اردن، نشستی را با هدف بررسی محتوا و مضمون کتاب «Islam and the West: The Limits of Freedom of Religion» برگزار کرد که در این نشست، «فایز خصاونة»، عضو هیأت امنای انجمن اندیشه عربی اردن و «الصادق الفقیه»، دبیرکل این انجمن و جمعی از دانشگاهیان، پژوهشگران و فعالان حقوقی و نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی حضور داشتند.


فایز خصاونه در این نشست خاطرنشان کرد که نویسنده در این کتاب به ابعاد و جنبه‌های مهمی برای معرفی اسلام به غرب پرداخته است.


وی افزود: در این کتاب تبیین شده که رهبران جوامع غربی با توجه به ناآگاهی که میان عموم مردم در جوامع غربی نسبت به اسلام و مسلمانان وجود دارد، چهره اسلام را خدشه‌دار می‌کنند.


الصادق الفقیه، دبیرکل انجمن اندیشه عربی اردن نیز ضمن سخنانی در این نشست گفت: این پژوهشگر لیبیایی هدف و انگیزه خود از تألیف این کتاب به زبان انگلیسی را عدم رعایت انصاف و اعتدال در بسیاری از پژوهش‌های غربی نسبت به روابط اسلام و غرب عنوان کرده است.


هناء القلال، نویسنده کتاب نیز ضمن سخنانی گفت: بسیاری از شهروندان در جوامع غربی و اسلامی نسبت به یکدیگر در حالت دشمنی و ترس متبادل قرار دارند که این مساله جدایی میان طرفین را تعمیق کرده و یک حالت دشمنی طولانی مدتی ایجاد کرده است./982/د102/ک

 منبع : ایکنا

 

 

ارسال نظرات