۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۲۳۰۹۴
همزمان با ۱۴ اُمین سالروز انتفاضه الاقصی صورت گرفت:

تظاهرات 20 هزار نفری مردم ایتالیا در حمایت از فلسطین

خبرگزاری رسا ـ هزاران ایتالیایی با شرکت در تظاهراتی گسترده ضمن اعلام حمایت از فلسطین، پایان همکاری نظامی این کشور با تل‌آویو را خواستار شدند.
تظاهرات مردم ايتاليا در حمايت از فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روز گذشته رم پایتخت ایتالیا شاهد تظاهرات هزاران نفر در اعلام همبستگی با فلسطین و اعتراض به ادامه همکاری نظامی ایتالیا با رژیم صهیونیستی بود.


این تظاهرات در 2 میدان اصلی شهر رم برگزار شد. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «اشغالگری اسرائیل باید پایان یابد، فلسطین باید آزاد شود». تظاهرکنندگان شعارهایی مانند «دست از سر فلسطین بردارید» و «اسرائیل جنایتکار است» سر می‌دادند.


«سرجیو کاراکا» یکی از سازمان‌دهندگان این راهپیمایی در گزارشی که تلویزیون رسمی ایتالیا آن را پخش کرد، تعداد شرکت‌کنندگان را 20 هزار نفر تخمین زد.


وی افزود: جای تاسف و ننگ است که دولت ایتالیا هنوز همکاری نظامی خود با اسرائیل را ادامه می‌دهد. دیگر شرکت‌کنندگان نیز در سخنانی تحریم اسرائیل را خواستار شدند.


این تظاهرات همزمان با 28 سپتامبر سالروز انتفاضه الاقصی در فلسطین برپا شد. 14 سال پیش در چنین روزی مردم فلسطین در اعتراض به روند سازش تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی و در اعتراض به هتک حرمت آریل شارون نخست وزیر وقت اسراییل به مسجدالاقصی انتفاضه دوم خود را علیه این رژیم آغاز کردند که به انتفاضه الاقصی معروف شد./994/د102/ک

ارسال نظرات