۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۲۲۶۳۶
مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب مشهد:

طلبه تراز انقلاب اهل علم و عمل و تقوا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) گفت: طلبه تراز انقلاب، طلبه ای است که احساس مسؤولیت می کند، اهل علم و عمل و تقوا است؛‌ الزامات انقلاب درک کرده و در راه ارزش های اسلام تلاش و فداکاری می کند.
ميثاق طلبگي

  

مرضیه پارسایی راد، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: فهم صحیح دین، عمل به آن، ایمان قوی، تلاش برای تبیین و تبلیغ دین و اجرای آن در جامعه از ابعاد مهم میثاق طلبگی است.

   

وی افزود: میثاق طلبگی یعنی طلاب حرف‌هایی را که می‌زنند خود قبول داشته باشند، آنچه را قبول دارند عمل ‌کنند، غرق در مسایل دنیوی نشوند و خود را برای تبیین و اقامه معارف دین وقف کنند.

 

پارسایی راد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: میثاق طلبگی یعنی تهذیب نفس و تأسی به اخلاق پیامبر اکرم(ص) چنان که خداوند فرمود: «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَة».

 

  مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) در خصوص معیارهای طلبه تراز انقلاب، خاطرنشان کرد: طلبه تراز انقلاب، طلبه ای است که احساس مسؤولیت می کند، اهل علم و عمل و تقوا است؛‌ الزامات انقلاب درک کرده و در راه ارزش های اسلام تلاش و فداکاری می کند.

 

   

طلاب جدید الورود هدف اصلی خود از ورود به حوزه را مشخص کنند

پارسایی راد ادامه داد: با توجه به تأکیدات رهبری می توان گفت تربیت طلبه تراز انقلاب بر پایه بصیرت، دشمن شناسی،‌ زمان و لحظه شناسی و معنویت میسّر می‌شود.

 

وی، حفظ هویت طلبگی را از دیگر ابعاد میثاق طلبگی عنوان و تصریح کرد: طلبه و روحانی نباید به جایگاه خود نگاه شخصی داشته باشند چرا که در این صورت از حقیقت آن دور می‌شوند و ممکن است به تدریج از هویت اصلی خود فاصله بگیرند.

 

حفظ هویت طلبگی از مهمترین ارکان میثاق طلبگی است

 

این استاد حوزه علمیه خواهران در ادامه، از طلاب جدید الورود خواست هدف اصلی خود را از ورود به حوزه معین کنند و افزود: طلاب باید پیشینه حوزه را مطالعه کنند تا در ادامه مسیر دچار بی‌انگیزگی نشوند و با ثمرات تحصیل در این فضا آشنا باشند تا با گذشت زمان و بالا رفتن حجم دروس، انگیزه آنان کاهش نیابد.

 

  

وی یکی از مهم‌ترین ارکان به روز بودن حوزه را، همگام پیش رفتن با سطح نیازهای جامعه و مجهز شدن به علم و تقوا برشمرد و گفت: حوزه علمیه در تربیت مبلغان و استادان کارآمد و اثرگذار، رسالت عظیمی بر دوش دارد که با توجه به کارکردهایی مانند معرفی و ارایه اسلام ناب محمدی(ص)، تلاش برای فهم صحیح دین و تربیت دینی جامعه، می‌توان این مسأله را درک کرد./821/ت302/ب5

 

ارسال نظرات