۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۲۲۴۳۶
با ارسال نامه‌ای به پادشاه؛

مخالفان آل‌‎خلیفه خواستار عدم برگزاری انتخابات پارلمانی شدند

خبرگزاری رسا ـ گروه‌های معارض بحرینی با ارسال نامه‌ای به پادشاه کشورشان تاکید کردند که برگزاری انتخابات پارلمانی بدون دستیابی به توافقی بین دولت و مخالفان، بحران و چند دستگی را تقویت می‌کند.
پادشاه بحرين حمد آل خليفه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه‌ها و جمعیت‌های مخالف بحرینی با ارسال نامه‌ای به شیخ حمد بن عیسی آل‌خلیفه پادشاه کشورشان، منامه را به فعالیت در راستای دستیابی به توافق ملی قبل از برگزاری انتخابات دعوت کرده و توافق میان مخالفان و حاکمیت را راهکار خروج از بحران جاری در کشورشان برشمردند.

 

در نامه گروه‌‌های مخالف بحرینی به پادشاه آمده است: برگزاری انتخابات 2014 بدون دستیابی به توافق سیاسی ملی، چنددستگی و بحران را تقویت می‌کند و کشور را در معرض کش و قوس‌های منطقه‌ای قرار می‌دهد.

 

گروه‌های مخالف بحرینی با بیان اینکه خواسته‌های عادلانه و مشروع (مردم) همچنان در انتظار دریافت پاسخی از حاکمیت است، افزودند: پاسخ به خواسته‌های (مردم) تنها راه خروج بحرین از این بحران پیچیده است.

 

این گزارش حاکی است که مخالفان بحرینی، پادشاه کشورشان را به فعالیت به منظور پایان دادن به اختلافات و چنددستگی‌های حاد سیاسی و یا حداقل دستیابی به توافقی به منظور مدیریت اختلافات دعوت کردند و تاکید کردند که صادقانه و با انعطاف کافی به منظور دستیابی به توافق ملی، دستشان را دراز می‌کنند تا از طریق توافق، بحرین به الگویی موفق در منطقه تبدیل شود.

 

از طرفی شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: توزیع حوزه‌های انتخابی به دور از عدالت و مساوات بین شهروندان صورت گرفته است. این تقسیمات بر اساس دیدگاه طائفه‌ای طرد کننده صورت می‌گیرد. مهندسی تقسیم (حوزه‌ها) بر اساس معیارهای طائفه‌ای، تک روی و به حاشیه راندن معارضان از سال 2002 تا 2014 بدون تغییر بر اساس تفکری مریض صورت گرفته است.

 

وی افزود: حاکمیت تنها در رسانه‌ها از توافق ملی سخن می‌گوید و در حقیقت به تنهایی تصمیمات را اتخاذ می‌کند. توزیع حوزه‌ها مصداق بارز این تک روی است.

 

پادشاه بحرین روز گذشته با صدور بخشنامه‌‌ای موعد انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها را در تاریخ 22 نوامبر اعلام کرد. دور دوم این انتخابات نیز در تاریخ 29 نوامبر برگزار خواهد شد.

 

شیخ حمد بن عیسی آل‌خلیفه، همچنین در این فرمان، استان وسطی یکی از 5 استان بحرین را حذف کرده است. این اقدام در راستای تعدیل حوزه‌های انتخاباتی انجام گرفته است.

 

از طرفی دیگر جلال فیروز نماینده سابق جمعیت الوفاق در پارلمان بحرین، تعدیل حوزه‌های انتخابی در کشورش را طائفه‌ای خواند و تاکید کرد بر اساس توزیع جدید حوزه‌ها، 22 حوزه برای اهل سنت و 16 حوزه برای شیعیان تضمین شده و تنها دو حوزه  مشترک برای رقابت باقی مانده‌اند./994/د102/ک

ارسال نظرات