۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۲۲۰۸۱
مسؤول اطلاع رسانی حزب الله:

آمریکا به صحت مواضع حزب الله لبنان پی‌برده است

خبرگزاری رسا ـ مسوول اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز تأکید کرده است که هرگونه اقدام نظامی داخل سوریه بدون هماهنگی با دمشق، اقدامی تجاوزکارانه است.
حزب‌الله

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد عفیف، مسوول اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز در خصوص اقدام نظامی احتمالی آمریکا در سوریه گفت که مقامات سوری، حملات بدون هماهنگی آمریکا در داخل سوریه را یک تهاجم می‌دانند و همچنین حزب‌الله از پیوستن لبنان به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه داعش ناراضی و با آن مخالف است.

 

وی با اینحال ادامه داد: به طور قطع سوریه از هدف قرار گرفتن گروه‌های تروریستی نفع می‌برد.

 

وی تصریح کرد: «جامعه بین‌الملل از بی‌توجهی به بحران سوریه نفع می‌برد. به نفع همه است تا صلح را در لبنان حفظ کنند اما همه حرف خود را می‌زنند. ما باید فصل جدیدی را با رسانه‌های جهان، با اعراب و جامعه بین‌الملل آغاز کنیم.»

 

مسوول اطلاع‌رسانی حزب‌الله در خصوص این مسئله که آمریکا در نهایت پی برد که تهدید افراط‌گرایی در سوریه وجود دارد، گفت: «ما فریاد زدیم: «تروریسم،ترویسم،ترویسم»، هیچ کس حرف‌های ما را باور نکرد. بعداً آن‌ها فهمیدند که حرف‌های ما صحت دارد.»

 

عفیف خطاب به آمریکایی‌ها درباره داعش گفت: این جانوری که شما پرورش دادید، هم‌اکنون دریافتید که برای خودتان خطرناک است.

 

نیویورک‌تایمز در خصوص همکاری حزب‌الله و آمریکا در خصوص مبارزه با داعش گفت که یکی از نگرانی های اصلی حزب‌الله این است که تلاش آمریکا برای مقابله با داعش به همپیمانان آمریکایی چون عربستان سعودی وابسته است که حزب‌الله خود این کشور را مروج افراط‌گرایی می‌داند و به همین دلیل حزب‌الله تلاش آمریکا برای مقابله با داعش را جدی نمی‌داند.

 

این گزارش ادامه داد که حزب‌الله معتقد است که هدف اصلی ائتلاف بین‌المللی آمریکا علیه داعش، حمله به نیروهای «بشار اسد» رییس‌جمهور سوریه است./982/د102/ک

ارسال نظرات