۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۲۱۸۷۱
از سوی مسؤولان قطری؛

قرضاوی به صورت دائم از نماز جمعه دوحه کنار گذاشته می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤولان قطر در پاسخ به فشارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس، رییس اتحادیه جهانی علمای اسلام را از نماز جمعه قطر کنار گذاشتند.
شيخ يوسف قرضاوي، رييس اتحاديه جهاني علماي مسلمين و محمد مرسي رييس جمهور مخلوع مصر

 

به گزاش خبرگزاری رسا، منابع آگاه در قطر، بازگشت شیخ یوسف القرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای اسلام به نماز جمعه و ایراد خطبه در دوحه را کاملا بعید دانسته و افزودند: بعد از اینکه قطر تحت فشار کشورهای منطقه از نیروهای اخوان المسلمین خواست تا خاک این کشور را ترک کنند، دیگر بعید است به قرضاوی اجازه دهد به ایراد خطبه‌های نماز جمعه بپردازد .

 

در همین راستا رسانه های قطری اعلام کردند: بازگشت قرضاوی به نماز جمعه و اجازه فعالیت او در دوحه یک تناقض بزرگ در موضع گیری قطر خواهد بود؛ چرا که بعد از اخراج طرفداران اخوان المسلمین از قطر دیگر فراهم کردن عرصه فعالیت برای یکی از رهبران این گروه بی‌معنی است.


گفتنی است شیخ یوسف القرضاوی، روحانی مصری الاصل ساکن قطر است که از رهبران اخوان المسلمین به شمار می‌رود و سال‌هاست در مسجد عمر بن خطاب در دوحه، به ایراد خطبه‌های نماز جمعه می‌پردازد. این عالم تندرو در سه سال اخیر نیز بسیاری از خطبه‌ها را علیه سوریه، جبهه مقاومت و حزب الله ایراد کرده ودر حال حاضر حدود 7 ماه است که از سوی حکومت قطر از ایراد خطبه منع شده است./1321/ب903/

 


ارسال نظرات