۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۲۱۳۹۰
زاکانی مطرح کرد؛

خاتمی تکلیف خود را با فتنه روشن کند/ هاشمی همچون آیت‌الله گیلانی از فرزندش بگذرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه خاتمی به مقام معظم رهبری، گفت: نامه‌ای که نوشته‌اند به این منظور بود تا خود را از یک انفعال خارج کنند اما تا نیایند و به مردم نگویند ما دروغ گفته‌ایم، نباید این حق را داشته باشند که بدون این اعلام بازگردند.
 عليرضا زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا زاکانی شب گذشته در جلسه پرسش و پاسخ که در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که آیا حضور در عرصه‌های عمل، جلو زدن از فرمان رهبری نیست، گفت: با ملاک و میزان حرکت کردن مانع از این آفت می‌شود که البته ملاک‌ها را باید از ولی گرفت، نباید خودسری کرد؛ حضور گسترده مردم درصحنه این امکان را ایجاد می‌کند که رهبری مطالبات خود را از سطح برتری دنبال کنند.

وی به بیان مثالی عملی در این خصوص پرداخت و عنوان داشت: سال 83 آمریکا ایران را تهدید نظامی کرد و آقای ذوالقدر که در آن زمان فرمانده سپاه بود، گفت: «دستان ما بلند است و در منطقه به شما آسیب می‌زنیم»؛ پس‌ازآن روزنامه‌های دوم خردادی سروصدا به پا کردند که این‌ها جنگ طلبند و می‌خواهند جنگ راه بیندازند اما در خرداد 84، مقام معظم رهبری در همدان فرمودند: «اگر ما را تهدید کنید، به شما در تمام نقاط دنیا آسیب خواهیم زد»، این یعنی در داخل به انسجام درونی رسیدیم و پرونده حاکمیت دوگانه‌ای که قصد راه‌اندازی آن را داشتند بسته شد.

رهبری نگاه مثبتی به احزاب دارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش احزاب و فواید وجود حزب در نظام سیاسی کشور، اظهار داشت: نگاه مقام معظم رهبری به احزاب مثبت است اما حزبی که به تعبیر ایشان دارای شبکه اجتماعی باشد، تولید فکر  کند و آن را به جامعه منتقل کند.

وی خصوصیات یک حزب مفید را برشمرد و ادامه داد: رأس جسور و چالاک، قاعده هرم اجتماعی سازمان‌دهی شده و ارتباط فعال بین قاعده و سطح هرم، بارزترین خصوصیات یک حزب است اما بخش عمده‌ای از 230 حزب ثبت‌شده در کشور کاغذی هستند و یا جنبه محدودی را شامل می‌شوند؛ تعداد احزاب تفاوتی نمی‌کند، ملاک داشتند آن خصوصیت‌هایی است که رهبری فرمودند.

زاکانی در خصوص تشخیص موضع دیگران در قبال عمل آنان، بیان داشت: اگر ما دیگران را به رهبری به معنای ولی‌فقیه دعوت کردیم، ملتزم به ولایت‌فقیه هستیم اما اگر ملاک‌هایی را ساخته و مردم را به آن دعوت کردیم، کاری شیطانی است.

وی با تأکید بر این‌که منظومه فکری امام راحل و مقام معظم رهبری در اصول هیچ تفاوتی باهم ندارند، عنوان داشت: چه کنیم که در خارج از کشور به امام و حضرت آقا اقتدا می‌کنند و موفق می‌شوند امام برخی در داخل در این موضوع تردید دارند؛ آقای قاضی‌زاده در لبنان در دیدار با سید حسن می‌خواست دست ایشان را ببوسد و گفت می‌خواهم دستی که به اسرائیل سیلی زده ببوسم، سید حسن در پاسخ گفت: «آن دستی که به اسرائیل سیلی زد در ایران است، چرا اینجا به دنبال آن می‌گردید؟»

کسی که با دولت رقابت کند، تنگ‌نظر است

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در موضوع لزوم ایجاد وحدت اصولگرایان، خاطرنشان کرد: تجربه تلخ تفرقه را همه چشیده‌اند و دیگر کسی جرأت سخن گفتن از تفرقه را ندارد؛ ممکن است ما اختلافات روشی با یکدیگر داشته باشیم اما نباید به‌واسطه اختلاف روشی که با خودی‌ها داریم، رقابت را به کسی ببازیم که با آن اختلاف رویکرد داریم.

وی افزود: دولتی انتخاب‌شده که ما با آن رقابت داشته‌ایم اما امروز که بر سر کار آمده، همه باید به آن کمک کنیم تا بتواند به مردم کمک کند اما دراین‌بین اگر کسی بخواهد بازهم رقابت را ادامه دهد، فردی خودخواه و تنگ‌نظر است.

اصلاح‌طلب خودی است اما فتنه‌گر نه

زاکانی با تأکید بر این‌که اصلح طلبان غیرخودی نیستند، عنوان کرد: در ادبیات امام و رهبری، اصلاح‌طلبان غیرخودی نیستند اما فتنه‌گر غیرخودی است؛ این یعنی وقتی آقای عارف برای انتخابات می‌آید شورای نگهبان او را تأیید می‌کند اما اگر یک فتنه‌گر بیاید تأیید نمی‌شود، بااین‌حال اگر کسی می‌گوید غیرخودی هستند با ملاک خود می‌گوید.

وی به بیان رهبری در خصوص فتنه گران اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان فرمودند: «من چه کنم؟ این‌ها لغزیدند و رفتند»

خاتمی تکلیف خود را با فتنه روشن کند

این نماینده مجلس در خصوص نامه خاتمی به مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: آقای خاتمی باید تکلیف خود را با فتنه مشخص کند، فتنه یک جریان برانداز بود نه جریان اختلاف سلیقه‌ای؛ آنان دروغ بزرگی به مردم گفته‌اند و مردم دچار شبهه شده‌اند و این شکاف هنوز در جامعه وجود دارد؛ آقای خاتمی باید تکلیف خود را مشخص کند، پرچم عده‌ای از فتنه گران را در دست داشته باشد و انتظار داشته باشد که با لبخند با او برخورد شود، این‌گونه نیست.

وی یادآور شد: نامه‌ای که نوشته‌اند به این منظور بود تا خود را از یک انفعال خارج کنند اما تا نیایند و به مردم نگویند ما دروغ گفته‌ایم، نباید این حق را داشته باشند که بدون این اعلام بازگردند.

باید در چارچوب خطوط قرمز رهبری عمل کرد

زاکانی در خصوص مسئله مذاکرات، عنوان داشت: یکی از ویژگی‌های رهبری این است که آرمان‌ها را از دل واقعیت‌ها خارج می‌کنند، همه باید ازنظر خارج‌شده از دل انتخابات تبعیت کنند؛ رهبری خطوط قرمزی را مشخص کرده‌اند و گفته‌اند در این چارچوب توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارید همان‌طور که پیش از ژنو 5 فرمودند: «شما خط قرمز را رعایت کنید، فردو به فعالیت خود ادامه دهد، سطح غنی‌سازی را خودمان تعیین می‌کنیم، تحقیق و پژوهش ما سقف ندارد و تحریم‌ها را باید به‌یک‌باره بردارند».

وی ادامه داد: اما آمریکایی‌ها گفتند تحریم‌ها را 30 سال بعد برمی‌داریم و پانصد سانتریفیوژ برای شما کافی است؛ آنان به دنبال زیاده‌خواهی هستند اما بنده معتقد هستم اگر تفاهمی صورت بگیرد از سر استیصال غرب است.

می‌خواهند از هاشمی شخصیتی بسازند که نتوان نقد کرد

این تحلیل‌گر سیاسی در پاسخ به پرسشی در خصوص اتهام زنی به هاشمی، بیان داشت: هاشمی خطاهایی دارد که نمی‌توان از آن گذشت، نباید آن خطاها را نادیده گرفت؛ برخی می‌خواهند از این فرد شخصیتی بسازند که نتوان از او نقد کرد درحالی‌که مهم است ملاک خود را از ولی بگیریم و افراد را با آن بسنجیم.

وی اضافه کرد: وقتی آقای هاشمی که خودش از 68 تا 76 مسؤول بوده و در آن زمان ما در دانشگاه به‌عنوان دانشجو حق کار سیاسی نداشتیم و تحمل ایشان حداقل بوده، امروز می‌آید نکاتی را بیان می‌کند که پاشنه آشیل نظام ارزشی ماست؛ آن روزها اشتباه می‌کرد و امروز نیز اشتباه می‌کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: در آن زمان رهبری فرمودند خدا لعنت کند کسی را که می‌خواهد دانشگاه را غیرسیاسی اداره کند، امروز نیز هاشمی می‌گوید رها کنید هر اتفاقی که در دانشگاه می‌خواهد بیفتند. ما نه آن تنگ‌نظری را قبول داریم و نه مواضع امروز ایشان را.

هاشمی همچون آیت‌الله گیلانی از فرزند خود بگذرد

وی در خصوص موضوعات مطرح‌شده پیرامون فرزندان هاشمی، عنوان داشت: وقتی می‌بینیم در تمام فسادهایی که صورت گرفته پای مهدی هاشمی در میان است، من به‌عنوان یک نماینده مجلس نمی‌تواند سکوت کنم، انتظار داریم وقتی آقای هاشمی این تخلف‌ها را از فرزند خود می‌بیند همچون آیت‌الله گیلانی از او بگذرد اما ایشان دوباره حمایت می‌کند و این خوب نیست.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هاشمی را خودی متأخر دانست و ادامه داد: ایشان عنصر خودی متأخر است، چه در زمان امام و چه در زمان رهبری یک‌فاز عقب‌افتادگی از ولایت و نظام دارد.

وی در خصوص ناطق نوری نیز خاطرنشان کرد: آقای ناطق، یک ملازم واقع‌گراست اما واقع‌گراها بیشترین سرویس را به متأخرها می‌دهند؛ ایشان در جریان انتخابات به خاتمی نامه زد و باعث شد عارف از انتخابات کنار بکشد و روحانی در جریان انتخابات بماند و از آن‌طرف نیز باعث شد آقای ولایتی در انتخابات بماند تا اصولگرایان به وحدت نرسند./9315/پ202/ج

ارسال نظرات