۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۲۰۶۳۴

پاریس برای مقابله با داعش از ایران درخواست همکاری کرد

خبرگزاری رسا ـ دولت فرانسه از ایران برای شرکت در کنفرانس مبارزه با داعش که در پاریس برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورده است.
همکاري ايران و فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با وجود تاکید آمریکا بر عدم تمایل به همکاری نظامی با ایران، فرانسه قصد دارد ایران را در کنفرانس روز دوشنبه خود با موضوع مقابله با افراطی گری داعش در عراق دعوت کند.

 

بر اساس این گزارش، یکی از مسئولان همایش که اجازه نداشت نامش را فاش کند، با اشاره به نقش کلیدی ایران در پیشبرد اهداف همایش گفت: "تنها مانع پیش رو، جلب رضایت هم پیمانان فرانسه است."


با وجود انتقادات هم پیمانان فرانسه از این تصمیم فرانسوا اولاند که مدعی هستند ایران هنوز نتوانسته است در مورد بحث هسته ای خود شفاف سازی کند، رئیس جمهور فرانسه معتقد است که مسئله هسته ای ایران ربطی به مبارزه با تروریسم ندارد.


این در حالیست که جان کری، وزیر امور خارجه ی آمریکا در مصاحبه ی روز چهارشنبه ی خود در بغداد تاکید کرد که آمریکا هیچ همکاری نظامی با ایران در مورد مسئله ی داعش نداشته و فعلا هیچ تصمیم برای این اقدام انجام نداده است.


حسن دانایی، سفیر ایران در عراق از تمایل ایران بر همکاری با فرانسه سخن گفت و ابراز خرسندی کرد که این همکاری می تواند به گسترش ثبات در عراق کمک کند/995/ب902/ک

ارسال نظرات