۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۲۰۵۸۸
معاون وزیر خارجه سوریه:

مبارزه با تروریسم تنها با احترام به استقلال و حاکمیت کشورها ممکن است

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر خارجه سوریه با انتشار مقاله‌ای تصریح کرد علت اصلی پیروزی در برابر تروریسم در ائتلاف (ظاهری) مبارزه با گروهک تکفیری و تروریستی داعش، احترام به استقلال و حاکمیت کشورهاست.
فيصل مقداد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه، احترام به حاکمیت و استقلال کشورها را عامل موفقیت مسأله مبارزه با تروریسم بیان کرد.

 

مقداد با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «البناء» لبنان گفت: کسی که جنایات تروریستی مرتکب شده و از فعالیت‌های تروریسم حمایت مالی و تسلیحاتی کرده است امروز در برابر دیدگان همگان اعلام می‌کند که با تروریسم مبارزه خواهد کرد.

 

وی با بیان این مطلب افزود: پیروزی در برابر تروریسم جز از رهگذر احترام به استقلال و حاکمیت کشورها و هماهنگی با دولت‌های آن صورت نمی‌گیرد و هر گونه فعالیت نظامی (در ائتلاف ظاهری مبارزه با گروه تکفیری داعش) از سوی هر ائتلافی فقط تجاوز به عراق و سوریه خواهد بود.

 

معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد که استفاده از موضوع تروریسم برای ایجاد ائتلاف‌هایی که هیچ ارتباطی با مبارزه با تروریسم ندارد، به هیچ وجه موفقیت آمیز نخواهد بود.

 

مقداد با اشاره به اینکه (رژیم) آل‌سعود عهده دار حمله تروریست‌ها به سوریه است تأکید کرد که نشست روز پنجشنبه در جده فقط برای سرپوش نهادن بر دخالت‌های عربستان در تروریسمی است که از سوی آمریکا نیز حمایت می‌شود.

 

وی در ادامه خانواده پادشاهی آل‌سعود را عامل اصلی پدید آورنده گروه القاعده و شاخه‌های آن در عراق و سوریه دانست؛ شاخه‌هایی که عهده دار اجرای اهداف تفرقه افکنانه و اختلافات مذهبی و ایدئولژیکی هستند.

 

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین از کشورهای منطقه خواست که مبارزه با رژیم صهیونیستی را فراموش نکنند؛ چرا که این رژیم پایه و اصل تروریسم در این منطقه است./994/د101/ک

 

ارسال نظرات