۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۲۰۱۲۱
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی:

تقویت اندیشه تقریب به همت و عزم جدی علمای اسلام نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با ضروری خواندن وحدت در میان امت‌های اسلامی، گفت: علمای اسلام و روشنفکران دینی باید نسبت به اعتلای اسلام و ترویج فکر تقریبی تلاش کنند.
حجت الاسلام و المسلمين محمودرضا جمشيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در دیدار شیخ احمد محمود کریمه مسؤول فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر، بر ضروت تعامل و همکاری علمای جهان اسلام تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم در سایه این تعاملات قدم‌های مؤثری در راه اعتلای کلمه توحید و ترویج اسلام ناب برداشته شود.

وی با بیان این‌که وحدت و عدالت مورد عنایت همه مسلمانان قرار دارد، گفت: باید با وحدت و همدلی خود در جهت اتحاد مردم جهان به ویژه مسلمانان حرکت کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه این دیدار به تشریح برنامه‌ها و عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و ابراز کرد: مدیریت حوزه علمیه خواهران 406 واحد آموزشی در سراسر کشور دارد که در چهار سطح آموزشی مشغول فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که 65 هزار خواهر طلبه در حال حاضر مشغول به تحصیل در حوزه‌های علمیه هستند، افزود: هر کدام از خواهران طلبه نقطه هدف هستند و می‌توانند در نقش مادر و همسر نسل‌های آینده را به خوبی تربیت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: خواهران طلبه در عرصه آموزش، پژوهش و تبلیغ دین نیز منشأ تأثیرگذاری هستند.

وی با اشاره به مرکز مطالعات و تحقیقات زنان و خانواده در حوزه علمیه خواهران، بیان کرد:‌ مرکز مطالعات و تحقیقات زنان یکی از مراکز پیشتاز و آشنا با مسائل جاری است که با تکیه بر مبانی اسلامی در عرصه زنان و خانواده در حال فعالیت است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که مرکز مطالعات و تحقیقات زنان و خانواده تا کنون 40 عنوان کتاب در عرصه‌های مختلف منتشر کرده است،‌ افزود: حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه‌های دینی، آموزشی و پژوهشی پیشتاز هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به شور و اشتیاق خواهران طلبه نسبت به دروس حوزوی، گفت: حوزه علمیه خواهران در بسیاری از موارد نسبت به حوزه برادارن پیشرفت‌های چشمگیری دارد و در جشنواره‌ها و همایش‌های علمی نتایج قابل قبولی را به دست آورده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به دوستی و تعامل کشور ایران و مصر، اظهار کرد:‌ امیدواریم شاهد مراودات بیشتر علمی میان علمای ایران و مصر باشیم.

وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه در ایران مستقل از حکومت هستند، ابراز کرد: هرچند نظام اسلامی مولود حوزه علمیه است اما حوزه استقلال خود را حفظ کرده.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پایان با ضروری خواندن وحدت در میان امت‌های اسلامی، گفت: علمای اسلام و روشنفکران دینی باید نسبت به اعتلای اسلام و ترویج فکر تقریبی تلاش کنند./927/پ202/ج

ارسال نظرات