۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۱۹۹۹۱
معاون فرهنگی اوقاف زنجان خبر داد؛

تربیت 9 هزار حافظ قرآنی در زنجان

خبرگزاری رسا ـ معاونت امور فرهنگی اداره کل اوقاف زنجان از تربیت 9 هزار نفری حافظان قرآن کریم در استان زنجان خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری استان زنجان به تعهدات خود در زمینه تربیت 12 هزار حافظ قرآنی عمل کند.
حجت الاسلام خدابنده لو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، در جمع خبرنگاران اجرای برنامه های قرآنی را از مهم ترین اولویت های اداره اوقاف زنجان اعلام کرد و گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی یکی از مهم‌ترین وظایف محوله به سازمان اوقاف است که در این زمینه سالانه برنامه‌های مختلف مرتبط با مباحث قرآنی از سوی اوقاف زنجان اجرایی می‌شود که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها تربیت حافظان قرآنی است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که از سال 90 تاکنون طرح تربیت حافظان قرآنی به صورت جدی در حال انجام است، افزود: این اقدامات به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی صورت می‌گیرد.

 

معاونت فرهنگی اوقاف زنجان در ادامه با بیان این که از سال 90 تاکنون قریب به 9 هزار حافظ قرآنی در استان زنجان تربیت شده اظهار داشت: امسال نیز 2 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآنی ثبت نام کرده‌اند که در مجموع می‌توان گفت تعداد افرادی که در طرح مذکور شرکت‌ کرده‌اند، 11 هزار نفر است.

 

حجت الاسلام خدابنده‌لو در ادامه تصریح کرد: هنوز فرصت ثبت نام در طرح تربیت حافظان قرآنی به پایان نرسیده است و با توجه به استقبالی که از طرح تربیت حافظان قرآنی صورت گرفته است، امیدواریم تا پایان سال جاری استان زنجان به تعهدات خود در زمینه تربیت 12 هزار حافظ قرآنی عمل کند.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به این که در سال جاری نیز برنامه ریزی های لازم جهت تربیت 3 هزار و 400 نفر انجام شده است افزود: با توجه به این که سال‌های گذشته نیز زنجان در این زمینه موفق عمل کرده است بر همین اساس پیش‌بینی‌ می‌شود امسال نیز تعهدات استان در این بخش عملیاتی شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه گفت: تربیت حافظان قرآنی بر اساس برنامه‌های ابلاغی و در بخش‌های مختلف و رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال صورت می‌گیرد و از این رو در این طرح افراد می‌توانند بر اساس موقعیت سنی که دارند از یک جزء تا کل قرآن کریم را حفظ کنند.

 

حجت الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به این که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حتی افرادی که یک جزء از قرآن کریم را حفظ کرده باشند نیز جزء حفاظ محسوب می‎شوند تأکید کرد: خوشبختانه با آموزش‌های با کیفیتی که از سوی مربیان ارائه می‌شود نحوه پیشرفت این طرح در استان مطلوب است.

 

وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر 198 مربی در طرح تربیت حافظان قرآنی با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همکاری دارند که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری مربیان قرآنی فعال در این طرح به 250 نفر برسد./949/پ202/ب4

ارسال نظرات