۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۲۱۹۸۱۷
حجت الاسلام راستگو:

برگزاری اعیاد و عزاداری ها باید در شأن ائمه معصومان باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به شأن و مقام والای ائمه معصومان گفت: نباید برگزاری مراسمات مذهبی، احساسی و بدون توجه به شأن و شخصیت ائمه صورت گیرد.
حجت الاسلام محمد حسن راستگو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسن راستگو، کارشناس قرآنی و رییس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شب گذشته در جشن میلاد حضرت ثامن الحج(ع) که در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، با اشاره به روایت سلسله الذهب که امام رضا(ع) در بدو ورود به نیشابور بیان کردند، گفت: امنیت از عذاب الهی در پرتو عمل به شروط لااله الا الله است که مهم ترین شرطش قبولی امامت ائمه(ع) است.

 

وی در ادامه لازمه توحید را امامت بیان کرد و افزود: عدم قبولی امامت ائمه معصومان، منجر به عدم قبولی توحید است و لازمه توحید، امامت است و نبوت و امامت، تقویت کننده توحید است.

 

حجت الاسلام راستگو در ادامه بیان داشت: انجام همه اعمال و دستورات الهی بدون قبول داشتن ولایت ائمه معصومان همانند شخص روزه داری است که در ماه رمضان تنها چند دقیقه به اذان افطار می کند، و همین عمل کل روزه آن روز او را باطل می کند.

 

وی در ادامه افزود: موحد بودن حضرت ابراهیم، در گذشتن و خرد کردن بت های دنیا است آن گونه که خانواده خود را به دستور الهی در سرزمین تفتیده مکه رها کرد و زمان انداخته شدن در آتش تنها با توکل به خداوند در اقیانوسی از آرامش به سر می برد.

 

این کارشناس قرآنی اهل بیت و ائمه معصومان را نعمت های معنوی خداوند برشمرد و گفت: خداوند در سوره از گروه هایی نام می برد که به آنها نعمت داده شده است و کسانی که مورد غضب خداوند قرار گرفته اند.

 

وی در ادامه افزود: پیامبران، شهدا، صدیقین و صالحین، چهار گروهی هستند که خداوند از نعمت های معنوی به آنان عطا کرده است و مثال عینی مغضوبین درگاه الهی قوم یهود و صهیونیسم هستند که در آخرین جنگ خود، این گونه ذلت را در برابر مردم غزه پذیرفتند.

 

حجت الاسلام راستگو در ادامه با اشاره به سخن امام رضا که شیعه واقعی را کسی نامیده است که جا پای امامش بگذارد و بدون هیچ سخنی، تمام دستورات و فرمان های امام را اطاعت کند، نمونه شیعه پیرو عنوان کرد.

 

وی در ادامه افزود: ائمه معصومان دارای حرمت و احترام هستند و باید سعی کنیم در مراسمات جشن و عزاداری این بزرگواران از اشعار سبک و بی محتوا استفاده نکنیم که مقامی بالاتر از مقام ائمه معصومان در عالم وجود ندارد و تنها با این گونه مراسمات و بیان اشعار و مداحی ها آب به آسیاب دشمن خواهیم ریخت./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات