۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۱۹۷۶۹

حمایت رژِیم صهیونیستی از تروریست‌های فعال در سوریه

خبرگزاری رسا ـ گزارش‎های خبری نشان می‎دهند که شبه‌نظامیان تکفیری از بلندی‌های جولان و با حمایت سازمان‌های جاسوسی رژیم اسرائیل در سوریه عملیات نظامی انجام می‌دهند.
نظاميان رژيم صهيونيستي در بلندي هاي جولان


به گزارش خبرگزاری رسا، گروه‌های شبه‌نظامی مخالف دولت سوریه در مناطق اشغالی جولان مستقر شده‌اند  و با حمایت سازمان اطلاعاتی رژیم اسرائیل، عملیات مسلحانه خود علیه ارتش سوریه را از این مناطق انجام می‌دهند.
     
 گروه تروریسی جبهه النصره در عملیات تصرف گذرگاه قنیطره و درعا، سلاح‌های پیشرفته‌ای از رژیم اسرائیل دریافت کرده‌اند و این رژیم برای جبهه النصره یک سامانه اطلاع‌رسانی غیرقابل نفوذ ایجاد کرده است.


 این در حالی است که ارتش سوریه گزارش داد: «در یک عملیات در اطراف گذرگاه قنیطره، یک گروه مسلح به فرماندهی یک افسر اسرائیلی را در منطقه داعل در حومه درعا به دام افتاده و در عملیات مشابهی در شهر توی در حومه درعا 20 تن  از فرماندهان میدانی جبهه النصره شناسایی و محل تجمع آن‌ها بمباران شد.»


 ارتش سوریه افزود در این عملیات ابوبراء و ابوعمر، از فرماندهان ارشد جبهه  النصره که در عملیات گذرگاه قنیطره شرکت داشتند و به طور مستقیم با رژیم اسرائیل ارتباط داشتند کشته شدند.


ناآرامی‌های خونین از سال 2011 گریبان‌گیر سوریه است. این در حالی است که بخش‌هایی از مناطق شرق سوریه در تصرف شبه‌نظامیان تکفیری داعش قرار دارند.


بر اساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنان به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان سوریه حمایت می‌کنند.


دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید در ناآرامی‌های سوریه بیش از 191 هزار تن جان خود را از دست داده‌اند که احتمالا این رقم کمتر از شمار واقعی کسانی است که کشته شده‌اند./990/د102/ک

ارسال نظرات