۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۱۹۴۱۳
محسن رضایی:

روند خدمت رسانی به مردم از سوی دولت باید تسریع و تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیدن به سند چشم انداز توسعه کشور را نیازمند حرکت پیشگامانه دانست و تسریع و تقویت روند خدمت رسانی به مردم از سوی دولت را مهم و نیاز مبرم خواند.
محسن رضايي محسن رضايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز پنج شنبه در کارگاه علمی پژوهشی سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی در تبریز با بیان این‌که انقلاب اسلامی دو گام سیاست و امنیت ایران را به خوبی سامان داد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی زندگی مردم را نیز مورد توجه قرار داده که فعلا کار مهمی انجام نشده است.


رضایی با بیان این‌که اگر در جهت بهبود زندگی مردم، اقتصاد کشور و فرهنگ جامعه تلاش نشود، سقوط خواهیم کرد، تصریح کرد: برای تقویت بال اقتصاد و فرهنگ جمهوری اسلامی، باید برنامه و اطلاعات استراتژیک داشته باشیم. لذا با تدبیر مقام معظم رهبری، سند چشم انداز جمهوری اسلامی، تنظیم و از سوی معظم له به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به این‌که کشورها برای رشد و توسعه چهار روش اتخاذ می‌کنند، خاطرنشان کرد: کشورها یا به صورت شانسی و تصادفی، یا حرکت انفعالی و براساس تطبیق خود با تغییرات بیرونی، یا حرکت فعال براساس تغییرات بیرونی و یا آینده سازی و حرکت پیشگامانه راه خود را پیش می گیرند.


رضایی رسیدن به سند چشم انداز توسعه کشور را نیازمند حرکت پیشگامانه دانست و افزود: باید آینده را خود بسازیم و جلوتر از زمان حرکت کنیم، در آنصورت حوادث بر ما اثر نخواهند گذاشت و این ما هستیم که حوادث را می آفرینیم. برخی درموضوع جهانی شدن بر این باورند که باید درها را ببندیم و برخی دیگر معتقدند که در جامعه جهانی ادغام شویم. اما بهترین راه برای ما برخورد فعال می‌باشد.


وی با اشاره به موقعیت منحصر به فرد جفرافیایی و ژئوپولوتیکی ایران اسلامی یادآور شد: بنا بر اذعان کارشناسان سیاسی، نظامی و امنیتی هر کس بر چهار کشور افغانستان، ایران، عراق و سوریه مسلط شود، بر 25 کشور اطرافش هم مسلط خواهد شد. لذا درگیری های اخیر در این منطقه و حتی بحران اکراین نیز بر این هدف استوار است.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل و بررسی عملکرد یک ساله دولت یازدهم و مقایسه خدمت‌رسانی دولت روحانی با دولت احمدی‌نژاد پرداخت و اظهار داشت: اختلاف سلیقه ها برگ برنده ای است تا هریک از دولت ها موضوعی از سند و اهداف جمهوری اسلامی را پیش بگیرند.


وی ادامه داد: آقای احمدی نژاد موضوعیت مردم و خدمت رسانی عمومی را با راه‌های مختلفی چون مسکن مهر، هدفمندی یارانه ها و دیپلماسی عمومی پیش گرفت و آقای روحانی هم مسأله تعامل با دنیا را پیش گرفته که آن هم مورد تایید نظام و سند چشم انداز است.


رضایی با تأکید بر این‌که دولت‌ها نباید از مسیر اصلی خارج شوند، گفت: امروز نیازمند سرعت بخشیدن به کارها هستیم، خدمت‌رسانی به مردم، بهبود وضعیت کسب و تولید، ارتقای معیشت مردم و خارج شدن از رکود اقتصادی ضرورت امروز جامعه است./935/پ202/ج

ارسال نظرات