۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۱۸۷۱۸

سال تحصیلی حوزه علمیه بناب آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با حضور مدیران حوزوی و جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد.
حوزه علميه بناب

حجت الاسلام قدت صفرزاده، معاون آموزشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب شب گذشته با حضور امام جمعه، تولویت حوزه علمیه بناب، مدیران حوزوی و جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد.


وی با بیان این‌که حدود 50 طلبه پایه های دو تا 10 این مرکز علوم اسلامی سال تحصیلی خود را آغاز کرده اند، خاطرنشان کرد: امسال کلاس های درسی حوزه علمیه بناب به نسبت سال‌های گذشته چند هفته زودتر دایر شده تا طلاب بتوانند بیش از پیش از اساتید حوزوی و فرصت های تحقیقی و پژوهشی بهره مند شوند.


حجت الاسلام صفرزاده با بیان این‌که 75 طلبه ورودی جدید امسال در حوزه علمیه بناب پذیرش شده اند، گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی ورودی‌های جدید این مرکز علوم اسلامی نیز فردا با حضور تولیت حوزه علمیه بناب، امام جمعه و اساتید و فضلای حوزوی برگزار خواهد شد.


معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در ادامه از برگزاری دوره تربیتی و اخلاقی «ضیافت ملکوت» به همت معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور با حضور 500 طلبه منتخب سراسر کشور در بناب خبر داد و اظهار داشت: این دوره تربیتی که ویژه طلاب پایه‌های 2 تا 6 بوده، از دهم مرداد ماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه داشت.


وی با اشاره به این‌که هدف اصلی این دوره آموزشی آشنایی طلاب با ذی طلبگی و آمادگی آنان برای حضور در عرصه های تبلیغی بوده است، ادامه داد: این دوره تربیتی، اعتقادی، اخلاقی و معرفتی در دو بخش مقدماتی و تکمیلی برگزار شد که شرکت کنندگان در بخش مقدماتی با مباحثی چون آداب استاد و شاگردی، تربیت نفس، آداب در رفتار، گفتار و چگونه معاشرت آشنا شدند.


حجت الاسلام صفرزاده با بیان این‌که 15 طلبه جدید نیز در مرکز تخصصی سطح سه حوزه علمیه بناب پذیرش شده اند، تصریح کرد: با راه اندازی مرکز تخصصی حوزه علمیه بناب، فرصت ادامه تحصیل در سطوح عالی برای طلاب بناب فراهم شده که همین مسأله مانع هجرت طلاب به قم و مشهد و یا تبریز می شود.


گفتنی است، شهرستان بناب با 130 هزار نفر جمعیت در120 کیلومتری جنو
ب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و هم اکنون بیش از 700 طلبه خواهر و برادر در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) این شهرستان مشغول فراگیری علوم دینی و اسلامی هستند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات