۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۱۸۱۶۴

همایش «جهاد بین رهبری و امت» در کاظمین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «جهاد بین رهبری و امت» از سوی تولیت آستان قدس امامین کاظمین(ع) در این شهر برگزار شد.
کاظمين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، تولیت آستان قدس امامین کاظمین(ع) در عراق، همایش «جهاد بین رهبری و امت» را با هدف تبیین جهاد در مکتب اهل بیت(ع) و همچنین تقدیر از مواضع ملی و شرعی حضرت آیت الله سیستانی برگزار کرد.

 

این همایش با حضور اعضای شورای اداری آستان قدس کاظمین و جمعی از کارشناسان، روز گذشته در سالن اسد الله الحمزه بن عبدالمطلب(س) در این حرم مطهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام شیخ نجم الدراجی از مسؤولان این تولیت به بررسی نقش مکتب اهل بیت(ع) در رهبری امت پرداخت و گفت: مرجعیت دینی که در حضرت آیت الله سیستانی متبلور است ادامه رهبری معصومان(ع) به شمار می آید و اطاعت از آن واجب است. این مرجع تقلید نقش پدرانه ای برای قومیت ها، مذاهب، ادیان و طوایف مختلف عراق دارد و ضامن وحدت کشور است.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره اهمیت جهاد به ویژه مبارزه با فتنه و دفاع از مستضعفان، افزود: ما باید خود را برای جهاد در هر زمان و مکان آماده کنیم و امروزه نیز وظیفه دیدار و گفت وگوی مستمر با مجاهدان و خانواده های آنان را بر عهده داریم.

 

حجت الاسلام شیخ عماد الکاظمی یکی دیگر از سخنرانان این همایش بود که درباره ارزش جهاد سخن گفت و تصریح کرد: اعضای عتبات مقدس از اولین کسانی بودند که به ندای مرجعیت رشید لبیک گفته و مواضع درخشانی از خود به نمایش گذاشتند.

 

وی ادامه داد: ما باید همواره به خود یادآوری کنیم که جنگ با دشمنان انسانیت یعنی داعش همچنان ادامه دارد چرا که همگان با جنایت های این گروه در عراق آشنا هستند.

 

حجت الاسلام کاظمی از جهاد به عنوان نعمتی الهی یاد کرد و خاطر نشان ساخت: وحدت، همبستگی و یاری برادران رزمنده از ضروریت ها به شمار می آید. پایداری خادمان امامین کاظمین(ع) بر مسؤولیت و تقدیم بهترین خدمات به زائران از نمونه های جهاد است.

 

جلسه پرسش و پاسخ و ارائه پیشنهاد از سوی شرکت کنندگان از بخش های دیگر این همایش بود./980/ب902/د

ارسال نظرات