۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۲۱۸۰۹۲
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

دستی علیه رهبری بلند شود برآشفته می‌شویم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دین ما دین سکولار نیست، گفت: ما بدهکار علما و شهدا هستیم، روزی که احساس کنیم دستی علیه رهبری بلند شده است، برآشفته خواهیم شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم سومین روز رحلت آیت‌الله شیخ محمود شمس نجف آبادی که در مسجد باغ فیض تهران برگزار شد، اظهار داشت: این عالم بزرگوار در فضای جبهه‌ها حاضر شدند و به عشق شهادت مدت‌ها در جبهه ها نبرد حق علیه باطل حضور داشتندند.

وی در ادامه با بیان این‌که تمام طالبان شهادت به جبهه‌ها می‌رفتند، گفت: در آن زمان لازم بود کسانی بمانند و بعد فرهنگی جامعه را تامین کنند و مجاهد پرور باشند تا بتوانند بصیرت را در جامعه بالا ببرند، چرا که دشمن بعد از جنگ نظامی جنگ فرهنگی به پا کرده است و برای این‌که این جبهه بدون پرچم دار نماند عده‌ای باید در جبهه نظامی باشند و عده‌ای در جبهه فرهنگی از اخلاق و ارزش‌ها دفاع کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که علمای شیعه ما مانند سربازان در پاسگاه‌های مرزی حضور دارند خاطرنشان کرد: علما شیعه مانند سربازان در پاسگاه‌های مرزی مقابل دشمن سینه سپر می‌کنند و در یک دست شمشیر و در دست دیگر پرچم گرفته‌اند چرا که این جبهه فرهنگی و اخلاقی و فقهی نیازمند سرباز است.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: جبهه جهاد اکبر که با حضور علما برای دفاع از ارزش‌ها تشکیل شده است از جبهه جهاد اصغر که در جهت دفاع نظامی به وجود آمده مهم‌تر است و خداوند از رزمندگان خود در حوزه‌ها دعوت کرده تا به عنوان فقیه در عالم ظاهر شوند و ایفای نقش کنند.

این استاد اخلاق گفت: باید هر منطقه‌ای از جامعه چند طلبه به امام زمان(عج) تحویل دهد چراکه نداشتن رزمنده کافی در جبهه فقهی دردناک است و کمبود روحانی و طلبه برای جبهه‌های فقهی مانند این است که جبهه‌های نبرد نظامی خالی از سرباز باشد.

وی با اشاره به تعداد زیاد دانشجویان داوطلب علم در کشور بیان داشت: تعداد داوطلبان علم در کشور بی‌شمار است و این دغدغه وجود دارد که پس از فارغ التحصیل شدن چقدر کارآمدی برای جامعه دارند و کمبود روحانی در خابگاه های دانشجویی معضل بزرگی است که با آن مواجه هستیم.

حجت الاسلام صدیقی درباره شأن و جایگاه حجت الاسلام شمس نجف آبادی اظهار داشت: مگر آقای شمس دکتر یا مهندس بود که در مراسم تشیع جنازه وی و تکریم شخصیت ایشان مراسم باشکوهی ترتیب داده شد.

وی با اشاره به سخن آیت‌الله مجتهدی مبنی بر ترویج اخلاق و پاکی ها گفت: خمس بچه‌هایتان را به امام زمان(عج) بدهید این گونه که یکی از آن‌ها را به حوزه علمیه بسپارید تا در ترویج اخلاق و پاکی‌ها و امر به معروف و نهی منکر دچار کمبود روحانی و طلبه نشویم چراکه روحانیون امر به معروف آدرس خدا را به بندگان خدا نشان می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: انگیزه طلبه‌ها با رونق دادن به بازار خدا و کساد کردن بازار شیطان است بنابراین ما بدهکار علما و همچنین شهدا هستیم و دین ما دین سکولار و جدا از دنیا نیست، ما روز قدس و روز 22 بهمن داریم و روزی که احساس کنیم دستی علیه رهبری بلند شده است برآشفته خواهیم شد اما دلگرم به وجود علما در جامعه هستیم./9598/پ202/ی

ارسال نظرات