۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۱۷۷۹۹

رونمایی از ترجمه یکی از کتاب‌های مقام معظم رهبری در پاکستان

خبرگزاری رسا ـ ترجمه‌ی کتاب «مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان» نوشته‌ی ارزشمند مقام معظم رهبری، به همت خانه‌ی فرهنگ ایران در کراچی، با حضور نویسندگان برجسته‌ی پاکستان در محل سالن اجتماعات این خانه‌ی فرهنگ رونمایی شد.
کتاب مسلمانان در نهضت آزادي هندوستان


به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از ترجمه‌ی اردوی کتاب «مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان» از آثار مهم مقام معظم رهبری که به همت خانه‌ی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران کراچی ترجمه شده و همزمان با روز استقلال پاکستان به چاپ رسیده است، با مشارکت و همکاری مرکز آکادمی ادبیات پاکستان با حضور نویسندگان، شاعران و ادبای برجسته‌ی پاکستان در محل سالن اجتماعات خانه‌ی فرهنگ ایران در کراچی برگزار شد.

 

نورمحمد پتان، در آغاز این مراسم در سخنانی درباره‌ی نقش مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان، به ویژه رهبران مسلمان نهضت آزادی هند و نیز در مورد اهمیت این کتاب، مطالبی را ارایه داد.

 

خضر نوشاهی، در سخنانی درباره‌ی ترجمه‌ی این کتاب، اظهار داشت: بدون تردید خانه‌ی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با ترجمه‌ی این کتاب گرانقدر در رابطه با تحکیم روابط دوستانه‌ی دو ملت بزرگ مسلمان ایران و پاکستان و نیز در ایجاد وحدت و همبستگی مسلمانان، کار بسیار ارزشمندی انجام داده است.

 

 وی افزود: ایران و پاکستان از لحاظ ویژگی‌های تاریخی شباهت مهمی دارند؛ از جمله اینکه اهداف استقلال و آزادی پاکستان و اهداف برپایی انقلاب اسلامی در ایران یکسان است. یعنی تشکیل یک جامعه‌ی ناب اسلامی که زیر سایه‌ی پرچم اسلام و وحدت مسلمانان رشد کند.

 

در ادامه صبا اکرام، دیگر سخنران این مراسم گفت: درباره‌ی تاریخ هند و مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان، تاکنون کتاب‌های بسیاری به چاپ رسیده است. بعضی از این کتاب‌ها به خاطر تعصب مذهبی و ملی‌گرایی مورد اختلاف قرار گرفته‌اند؛ اما این کتاب که به دست رهبر انقلاب اسلامی ترجمه و تألیف شده است، هیچ گوشه‌ای از تعصب را نشان نمی‌دهد.

 

وی افزود: ترجمه‌ی این کتاب بدون شک خدمت مهمی در باب تاریخ مسلمانان هند است. امیدوارم که اساتید تاریخ، محققان و دانشجویان  از این ترجمه بهره‌ی خوبی ببرند./994/د101/ک


منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
 

ارسال نظرات