۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۱۶۶۸۴
معاون تحقیق و پژوهش جامعه‏الزهرا:

حضور روحانیون در مدارس سبب تربیت دینی نسل جوان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تحقیق و پژوهش جامعه‌الزهرا تأثیر تبلیغات رسانه‏های غربی بر ترویج حجاب را خطرآفرین توصیف کرد و گفت: متأسفانه فشار تبلیغاتی رسانه‏های غربی بر روی حجاب و عفاف جامعه به قدری حجیم و سنگین است که با فعالیت‎‏های ناچیز حوزه علمیه در مدارس قابل دفع نیست و باید فکری اساسی در این موضوع شود.
حضور روحانيان در مدارس

زهرا تاجیک، معاون تحقیق و پژوهش جامعه‏الزهرا در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره حضور روحانیون در مدارس گفت: روحانیون در هر جایی حضور پیدا کنند روحیه دین داری و آموزش را زنده می‏کنند، حضور روحانیون در مدارس بدون شک در تربیت دانش‏آموزان مؤثر خواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم تأثیر حضور روحانیون در مدارس را ارزیابی کنیم باید با همکاری آموزش و پرورش کاری کنیم که روحانیت جزء مسؤولان مدارس باشد و با حضور دائم خود در مدارس و آموزشگا‏ها بتواند مشکلات دینی همه اعضا مدارس اعم از فرهنگیان، دانش‏آموزان و اولیای آنها را حل کند.

 

عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم اظهار داشت: متأسفانه هر بار که بحثی درباره حضور مستمر روحانیون در مدارس پیش می‏آید مسؤولان آموزش و پرورش پیشنهادی را ارائه می‏دهند که قابل اجرا نخواهد بود و در حد یک جلسه است و بعد به فراموشی سپرده می‏شود.

 

این کارشناس دینی درباره نقش دشمنان در رسانه‏ها ابراز داشت: رسانه‏ها و شبکه‏های ماهواره‏ای از روحانیت شخصیتی را نشان می‏دهد که قابل تحمل برای نسل جوان نیست؛ ولی این یک سیاه‏نمایی بی‏انصافانه است و روحانیت با علمیت و روشنفکری خود این تصویر را از ذهن‏ها پاک کرده است.

 

معاون تحقیق و پژوهش جامعه‏الزهرا با اشاره به حضور طلاب خواهر در مدارس اظهار داشت: خوشبختانه حرکت موفقی در بین طلاب خواهر به راه افتاده است که با حضور خود در مدارس به رفع مشکلات دینی، شخصی، خانوادگی و اجتماعی آنها می‏پردازند که بسیار موفق هم بوده ولی بدون شک کافی نیست و باید این امر ادامه داشته باشد.

 

تاجیک تأثیر تبلیغات رسانه‏های غربی بر ترویج حجاب را خطرآفرین توصیف کرد و گفت: متأسفانه فشار تبلیغاتی رسانه‏های غربی بر روی حجاب و عفاف جامعه به قدری حجیم و سنگین است که با فعالیت‎‏های ناچیز حوزه علمیه در مدارس قابل دفع نیست و باید فکری اساسی در این موضوع شود.

 

وی در پایان حضور طلاب خواهر را در مدارس بسیار موفق خواند و ابراز داشت: حضور طلاب خواهر در بین دانش‏آموزان دختر و ارتباط عاطفی با آنها نوعی تبلیغ نو و تازه‏ای را به وجود آورده است که قطعا با حمایت و استمرار آن از سوی مسؤولان و طلاب حرکتی مؤثر و جهادی خواهد بود.1329/ت302/س

ارسال نظرات