۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۱۵۸۷۸
معاون آموزش حوزه علمیه بناب:

طلاب در دوره‌های تربیت اخلاقی و معرفتی شرکت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه بناب از برگزاری دوره تربیتی اخلاقی «ضیافت ملکوت» ویژه طلاب منتخب حوزه های علمیه سراسر کشور در بناب خبر داد.
حوزه علميه بناب

حجت الاسلام قدرت صفرزاده، معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: دوره تربیتی و اخلاقی «ضیافت ملکوت» از دهم مرداد ماه به همت معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور با حضور 500 طلبه در حال برگزاری است.

 


وی با بیان این‌که این دوره ویژه طلاب پایه‌های 2 تا 6 بوده و حائزین شرایط گواهی پایان دوره دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: این دوره تربیتی، اعتقادی، اخلاقی و معرفتی در دو بخش مقدماتی و تکمیلی برگزار می شود که شرکت کنندگان در بخش مقدماتی با مباحثی چون آداب استاد و شاگردی، تربیت نفس، آداب در رفتار، گفتار و چگونه معاشرت آشنا می شوند.

 


حجت الاسلام صفرزاده با اشاره به این‌که هدف نهایی و اصلی این دوره آموزشی آشنایی طلاب با ذی طلبگی و آمادگی آنان برای حضور در عرصه های تبلیغی است، خاطرنشان کرد: طلاب شرکت کننده ضمن شرکت در جلسات اخلاقی اساتید استانی و کشوری، با مباحث و سیره زندگانی، اخلاقی و معرفتی بزرگان اخلاق حوزوی آشنا می شوند.

 


معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با بیان این‌که این دوره با حضور اساتید فقه مؤسسه دارالحدیث قم همراه است، افزود: این دوره همه ساله همزمان با فرا رسیدن تعطیلات تابستانی حوزه برگزار می شود که امسال در استان آذربایجان شرقی حوزه علمیه بناب استان برای اجرای «ضیافت ملکوت» انتخاب شد.

 


وی با بیان این‌که 500 طلبه منتخب حوزه های علمیه سراسر کشور طی یک ماه برای شرکت در این دوره آموزشی در حوزه علمیه بناب حضور دارند، گفت: برگزیدگان مرحله مقدماتی دوره ضیافت ملکوت، در بخش تکمیلی حضور خواهند یافت.

 


گفتنی است، شهرستان بناب با 130 هزار نفر جمعیت در120 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و هم اکنون بیش از 700 طلبه خواهر و برادر در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) این شهرستان مشغول فراگیری علوم دینی و اسلامی هستند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات