۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۱۵۲۲۸
فتوای مفتی وهابی:

لعن اسرائیل حرام است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مفتیان وهابی سعودی با انتشار فتوایی، لعن اسرائیل را حرام اعلام کرد.
مفتي سعودي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صالح فوزان، مبلغ برجسته وهابی و عضو هیات علمای ارشد عربستان در نوار صوتی اعلام کرد: جایز نیست که اسرائیل را لعن کنید، زیرا اسرائیل نام حضرت یعقوب (ع) است و درست این است که یهود را لعن کنید.

 

فوزان در این نوار افزوده است: برخی مردم می گویند «اللهم العن إسرائیل» (خدایا لعنت بر اسرائیل) و این در معنا یعنی لعنت بر یعقوب (ع) فرود بیاید. باید مسلمانان به این مساله توجه کنند و بگویند «لعنت خدا بر یهود» به جای کلمه اسرائیل.

 

سخنان الفوزان بحث و جدل گسترده ای را در توئیتر برانگیته است و مرکز اختلاف بین هواداران و مخالفان این فتوا شده است. این فتوا همزمان با حملات شدید صهیونیست ها به نوار غزه منتشر شده است.

 

این جنگ از یک ماه پیش از سوی رژیم صهیونیستی علیه غزه آغاز شد و تاکنون نزدیک به دو هزار نفر که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، شهید شده اند.

 

ساعاتی پس از انتشار این فتوا، کاربران تویتر با عنوان «فوزان اسرائیل را لعنت نکرد» نوشتند: مقصود از لعن اسرائیل، رژیم اسرائیل است و نه حضرت یعقوب(ع).

 

هواداران فوزان اعلام کردند: این فتوا باوجود اینکه در زمان نامناسبی صادر شده است و میلیون ها انسان با فلسطینی ها همدردی می کنند، صحیح است./982/ب102/د

ارسال نظرات