۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۱۴۶۱۷
آیت الله شبستری:

تجددطلبی و غرب زدگی آفت امروز دانشگاه ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: تحجر و تجدد آفت هایی هستند که از صدر اسلام بوده و ضربه های سنگینی به دین وارد کرده است.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مدیران و مسؤولان نهاد رهبری در دانشگاه های استان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان در پرورش روح انسان و تربیت نفس تأثیر بسزایی دارد.


وی با بیان این‌که رهاورد معنوی ماه ضیافت الهی باید در دیگر ایام سال نیز مورد استفاده قرار گیرد، گفت: آنان که ادعا می کنند، جوانان دین‌گریز هستند، سخت در اشتباهند، شرکت گسترده جوانان در ویژه برنامه های لیالی قدر نشان از تدین و دین‌گرایی نسل جوان دارد و این شور باید در طول سال تسری داشته باشد.


امام جمعه تبریز با تأکید بر ترویج فضای معنوی در فضای دانشگاهی افزود: آسیب های فرهنگی باید بیش از پیش در دانشگاه ها مورد بررسی و تبیین قرار گیرد، امروز تلاش غرب در قالب تهاجم فرهنگی انحراف فکری و عقیدتی جوانان تحصیل‌کرده است، نوک پیکان حملات فرهنگی دشمن متوجه دانشگاه هاست.


وی با تأکید بر این‌که افراط و تفریط آسیب اصلی محیط های آموزشی است، تصریح کرد: متأسفانه در طول تاریخ دین مبین اسلام بدترین ضربه‌ها را از ناحیه افراط و تفریط عده‌ای ناآگاه متحمل شده است، اگر اعتدال در امور مورد غفلت قرار گیرد، به جای جلب حداکثری، دفع مضاعف از دین را شاهد خواهیم بود.


آیت الله مجتهدشبستری در ادامه تحجر و تجددطلبی به معنای غرب‌زدگی را مصداق افراط و تفریط در دانشگاه ها دانست و خاطرنشان کرد: تحجر و تجدد آفت هایی هستند که از زمان وجود مقدس پیامبر (ص) بوده و ضربه های سنگینی به دین اسلام وارد کرده است.


امام جمعه تبریز همچنین بر توجه بیش از پیش به علوم انسانی مبتنی بر آموزه های اسلامی در دانشگاه ها تأکید کرد و افزود: رشته های فنی، مهندسی و پزشکی برای توسعه دانشگاه ها و کشور کافی نیست و علوم انسانی نیز باید توسعه مناسب یافته و صبغه این علوم پررنگ تر در دانشگاه ها مشاهده شود.


آیت الله مجتهدشبستری با بیان این‌که باید به دنبال اسلام حقیقی باشیم و مانع غرب زدگی و گرایشات غربی در دانشگاه ها شویم، تأکید کرد: استادان دانشگاه باید در کنار تدریس علوم به بیان و تبیین اسلام و آگاه سازی دانشجویان نسبت به شبهات، انحرافات و افراط و تفریط در دین بپردازند.


وی در پایان تصریح کرد: مذاق گروهک‌های تروریستی مورد حمایت غرب در منطقه از جمله داعش همان مذاق خوارج در صدر اسلام است، گرچه این گروهک ساخته و پرداخته غرب و صهیونیزم است، اما با تحجر از نادانی برخی عوام که دنبال رو آنها شده‌اند، سوء استفاده کرده و خلیفه‌گری را ترویج می دهد./935/پ202/ج

ارسال نظرات