۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۱۴۳۱۴
آیت‌الله سیدان:

اطلاع‌رسانی معقول در سطوح مختلف حوزه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته حوزه علمیه مشهد، انتشار اخبار حوزه را ضروری خواند، اما خواستار اطلاع‌رسانی معقول و متین در سطوح مختلف آن شد.
 آيت الله سيدان در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدان از علمای برجسته مشهد در دیدار حجت‌الاسلام محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا و جمعی از مدیران و خبرنگاران این رسانه حوزوی، خواستار اطلاع‌رسانی معقول و متین در سطوح مختلف حوزه شد.

 
وی انتشار اخبار حوزه را ضروری ارزیابی کرد و افزود: اخبار حوزه به صورت‌های مختلف و در بخش‌های گوناگون تقسیم می‌شود که لازم است برخی از آنها در ارتباط خود حوزویان اطلاع‌رسانی شود.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه مشهد تصریح کرد: بخشی از مسائل مربوط به حوزه نباید به بیرون از محیط حوزه درج پیدا کند و تنها بین حوزویان و در سطح اساتید و مسؤولان حوزه منتشر و خبررسانی شود.
 
وی ادامه داد: بخشی از اخبار حوزه در ارتباط با عموم حوزویان است و بخش دیگری نیز وجود دارد که مناسب است مردم از آنها مطلع شوند.
 
آیت‌الله سیدان با توصیه به خودداری از انتشار اخباری که سبب نشان دادن ضعف حوزویان یا مدارس علمیه حوزه شود، گفت: مسؤولان حوزه را با اطلاع‌رسانی صحیح از نقاط ضعف در مباحث درسی، اخلاقی و اجتماعی مطلع کنید تا تبدیل به نقاط قوت شود.
 
وی انعکاس اخبار حوزه را سبب تلاش مسؤولان برای تقویت و برطرف شدن نقاط ضعف آن عنوان و ابراز کرد: شایسته است از نقاط مثبت حوزه آنچه را مرتبط با جامعه می‌شود به خوبی انتشار دهید تا مردم از فعالیت‌های فرهنگی حوزویان نیز مطلع شوند.
 
این عالم برجسته مشهد، انتشار اخبار مرتبط با آمادگی حوزویان برای پاسخ‌گویی به شبهات و نیز مسائلی که منتهی به تعلیم و تربیت و هدایت جوانان در مسیر اسلام و مکتب اهل بیت (ع) می‌شود را ضروری دانست.
 
وی با بیان اینکه جامعه باید نقش مهم حوزه و حوزویان در بهبود وضعیت دینی، اجتماعی، علمی، اخلاقی و حتی اقتصادی را بداند، خواستار اطلاع‌رسانی معقول و متین در سطوح مختلف حوزه شد./920/پ202/ج
ارسال نظرات